رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز گفت: 134 مدرسه شهرستان البرز مربی بهداشت ندارد که برای آنها معاینات لازم صورت می‌گیرد؛ معاینه «پدیکلوز سر» برای 81.7 درصد انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛به گفته سعید جعفری  190 مدرسه و 38 هزار و 715 دانش‌آموز در سطح شهرستان البرز فعاليت دارند.

جعفری ادامه داد: 69 هزار و 395 نفر از دانش‌آموزان شهرستان البرز در کلاس‌های آموزش بهداشتی حضور داشتند که نشان می‌دهد برخی از افراد دو یا سه بار از این فعالیت‌ها بهره‌مند شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز یادآور شد: واکسینه کردن دانش‌آموزان در برابر بیماری‌های مختلف، بخش دیگری از فعالیت‌های نیروهای شبکه بهداشت و درمان این شهرستان را تشکیل می‌دهد.

وی مطرح کرد: از ابتدای مهر ماه سال جاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز اقدام به اجرای طرح خرید خدمت برای درمان چهار حوزه اطفال، زنان، بیماران بستری و جراحی در بیمارستان رحیمیان شهر الوند کرده است که می‌تواند ضمن ارتقای خدمات این مرکز موجب بهبود شاخص‌های سلامت مردم شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز تأکید کرد: مردم با مراجعه به این مرکز درمانی می‌توانند بخشی از هزینه‌های درمانی خود را پرداخت کنند تا شبکه بهداشت و درمان سایر مبالغ مورد نیاز آن را متقبل شود.

جعفری خاطرنشان کرد: یک درمانگاه تخصصی در سطح شهر الوند نیز وجود دارد اما با توجه به اینکه قرارداد مکان این مرکز بهداشتی درمانی پایان یافته و امکان تمدید آن وجود ندارد، در حال حاضر به دنبال یافتن مکانی مناسب برای این مهم هستیم تا بخش دیگری از نیازهای مردم به فعالیت‌های بهداشتی و درمانی رفع شود.

این مسئول با اشاره به امکانات در اختیار مسئولان بیمارستان رحیمیان، مطرح کرد: طی مذاکراتی که با مدیران این مجموعه صورت گرفته است موافقت لازم برای اختصاص یک مکان با هدف راه‌اندازی و جابه‌جایی درمانگاه تخصصی شهر الوند به بیمارستان رحیمیان صورت نگرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز به زیرساخت‌های مورد نیاز شهر محمدیه در حوزه بهداشت و درمان نیز اشاره و تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی لازم است در سطح کلان مانند گذشته اقدامات خود را با هدف راه‌اندازی یک مرکز درمانی مجهز در این منطقه دنبال کنند تا اقشار مردمی از خدمات آن بهره‌مند شوند.

جعفری گفت: نیروی انسانی مورد نیاز برای فعالیت‌های بهداشتی و درمان در شهر محمدیه اعم از پزشکان و پرستاران در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین و شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز قرار دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز برای شهر محمدیه نیز یک مکان با هدف راه‌اندازی درمانگاه مجهز پیشنهاد شده است که از سوی کارشناسان در حال بررسی است و در صورت نهایی شدن، ساکنان شهرهای محمدیه در مناطق سابق، ناحیه شهری مهرگان و غیره نیز می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پيام/ت

برچسب ها: مدرسه ، البرز ، معلم ، بهداشت ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.