رئیس هیئت ژیمناستیک استان قزوین گفت: جذب 10 درصد کودکان 5 تا 7 سال در این استان تا سال 1400، آموزش حرکات بنیادی به خردسالان، استعدادیابی در میان نوآموزان از اهداف این هیئت است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوین؛حمید احمدی با بیان اینکه در ژیمناستیک پنج شاخه ورزشی مجزا وجود دارد که هر کدام آیین‌نامه و قوانین خاص خود را دارد، اظهار کرد: ژیمناستیک هنری، ایروبیک، ترامپولین، اکروژیم، ریتمیک از جمله شاخه‌های ژیمناستیک است.

وی با اشاره به اهداف هیئت ژیمناستیک استان قزوین ادامه داد: جذب 10 درصد کودکان 5 تا 7 سال در سطح این استان تا سال 1400، آموزش حرکات بنیادی به خردسالان، استعدادیابی در میان نوآموزان، معرفی کودکان به رشته‌های گوناگون ورزشی دیگر با توجه به ویژگی‌های جسمانی و روانی آن‌ها است.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان قزوین اضافه کرد: از دیگر اهداف این هیئت، قهرمان‌پروری در رشته ژیمناستیک، آموزش معیارهای اخلاقی و پهلوانی در کنار قهرمانی، آموزش و رشد مربیان و داوران در سطح بالای بین‌المللی است.

احمدی ضمن ارائه چک لیست عملکرد 9 ماه نخست سال جاری هیئت ژیمناستیک استان قزوین، تشریح کرد: علیرضا نبی‌پور در مسابقات آسیایی ایروبیک مدال برنز را از آن خود کرد و در ژیمناستیک‌کاران این استان در مسابقات چندجانبه بانوان قم نیز 6 طلا، پنج نقره و 9 برنز و آموزشگاه‌های کشور در مشهد نیز چهار طلا و 10 نقره و دو برنز را کسب کردند.


احمدی عنوان کرد: اعزام 20 نفر دعوت به اردوهای تیم ملی و میزبانی کارگاه‌های آموزشی که سه کارگاه روانشناسی ورزشی و مربیگری دو بار در این استان و یک بار آن نیز در تاکستان برگزار شد، از دیگر اقدامات هیئت ژیمناستیک استان قزوین بوده است.

وی یادآور شد: تعداد مربیان و داوران فعال در استان قزوین، 65 نفر در قسمت آقایان و 37 نفر در قسمت بانوان است که فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان قزوین تشریح با اشاره به مسابقات داخلی و فعالیت‌های فرهنگی این هیئت تصریح کرد: در 9 ماه نخست سال جاری، 9 مورد مسابقات داخلی و در فعالیت‌های فرهنگی نیز 75 مورد در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی و غیره برگزار شده است.

احمدی بیان کرد: از دیگر اقدامات هیئت ژیمناستیک استان قزوین در 9 ماه نخست سال جاری، راه‌اندازی هیئت ژیمناستیک اسفرورین و باشگاه‌های خصوصی آپاژیم بوده است.

این مسئول ورزشی با اشاره به اینکه یک سالن دولتی ژیمناستیک در استان قزوین وجود دارد که دارای استانداردهای لازم نیز نیست، خاطرنشان کرد: مشکلات فراوانی در این هیئت وجود دارد که از جمله آن‌ها عدم توجه مسئولان ورزش به این رشته پایه، استاندارد نبودن سالن، عدم برگزاری مسابقات کشوری از سوی فدراسیون، و بی‌انگیزه شدن قهرمانان در این شهر، افزایش اجاره سالن در قراردارد جدید به میزان 250 درصد به نسبت سال گذشته و نارضایتی مردم از افزایش شهریه‌ها است.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان قزوین ادامه داد: این هیئت در سال حدود پنجاه مدال کشوری که بستگی به مسابقات برگزار شده دارد و چند مدال بین‌المللی و آسیایی که با توجه به اعزام‌های فدراسیون به دست می‌آید، در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

احمدی با بیان اینکه استان قزوین قطب ژیمناستیک کشور است، افزود: به صورت تقریبی از سال گذشته تا کنون حدود 6 هزار ژیمناستیک‌کار در هیئت ژیمناستیک استان قزوین فعالیت می‌کنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ترنم ملکی
۱۵:۳۲ ۰۶ دی ۱۴۰۰
سلام مربی خصوصی که فقط ۲ تا بچه باشند و یک مربی دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
سلام پسر من دوسالشه کدوم باشگاه قبولش میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
سلام پسر من دوسالشه کدوم باشگاه قبولش میکنه
Iran (Islamic Republic of)
پرهام
۱۵:۳۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
سلام پسرمن سه سالوهفتماهشه کجامیتونم برای ژیمناستیک ثبت نام کنم