به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهدی جمالی نژاد در کنفرانس بین المللی برند گردشگری در اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد:ارائه شاخص ها و راهکارهای طراحی برند ملی گردشگری،تعیین مبانی و استانداردهای برند گردشگری، ارائه تجربیات موفق بین المللی در زمینه برند سازی در حوزه گردشگری برخی از اهداف اصلی این کنفرانس هستند.
وی با تاکید بر این که از اهداف اجرای این کنفرانس، تعیین ویژگی های برند از جمله ارزش های معنوی ، فرهنگ و میراث ملموس و ناملموس و چگونگی انتخاب از میان این ارزش ها می باشد، اذعان داشت:ملموس نمودن نیاز به برند سازی در ذهن جامعه و برند سازی به عنوان مقصد گردشگری به معنی چگونگی ادراک ذهنی مصرف کنندگان از یک مقصد گردشگری، از مهمترین اهداف این کنفرانس می باشد.
شهردار اصفهان عنوان کرد: برندسازی یک مقصد گردشگری تنها در ایجاد یک لوگو یا شعار خلاصه نمی شود، بلکه در مورد بدست آوردن عناصر متمایزی از مقصد در قالب برند و چگونگی ارتباط این عناصر از طریق اجزای این برند شامل هویت، جوهره، شخصیت، تصویر، مشخصه و فرهنگ باید اقدامات زیادی صورت بگیرد.
وی با بیان این که اصفهان آیینه تمام نمای ایرانی و تجسم کمال یافته فرهنگ اسلامی است، اذعان داشت: اصفهان شهر موزه ارتباطات گسترده انسانی و بسترساز روابط بین فرهنگی است.
شهردار اصفهان با اشاره به این که اصفهان به عنوان عضو شبکه شهر خلاق جهانی برگزیده شده است ادامه داد:فلسفه شهر خلاق آنست که در آن شهر همیشه ظرفیتی بسیار بیشتر از آنچه ما در وهله اول تصور می کرده ایم وجود داردکه باید اهداف ارزشمندی نهادینه شود.