هدف ما تغییر نظام آموزشی موجود به نهاد فرهنگی تربیتی است

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش گفت: هدف ما این است که نهادی به نام نهاد فرهنگی تربیتی تولید کنیم که زمینه تربیت پذیری متناسب با جهاد فرهنگی اسلامی به بار بیاید.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، در گردهمایی مدیران کل ستادی و اجرایی سازمان نوسازی که با حضور وزیر آموزش و پرورش صورت گرفت ،دکتر نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: انتظار بر این است که همکاران ما در سازمان نوسازی تصویری بزرگ از این اقدام داشته باشند و متناسب با آن و با ذهنیت خود طراحی را انجام دهند. همگرایی و هم‌ذهنی بین طراحی سیستم ساخت و ساز و مدارس و محتوای درسی یک ضرورت اصلی به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: اقدامی تحت عنوان تحول بنیادین وجود دارد که پرچمدار آن مقام معظم رهبری هستند و بیش از 500 الی 600 نفر صاحب نظر حدود 5 سال است که روی پروژه کار کردند تا به تصویب برسد. بعد از آنکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، در مجامع مجلس نیز مصوب شد، این مجموعه 6 الی 7 سال شکل گرفت که باید توسط همه دست‌اندر کاران آموزش و پرورش ادراک شود. 

نوید ادهم اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین کارها فراهم آوردن زمینه تربیت پذیری است ، از جمله ساحت‌هایی که ما دنبال می کنیم تربیت اعتقادی ،‌اخلاقی، و عبادی ،‌ تربیت سیاسی اجتماعی، تربیت حرفه‌ای اقتصادی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیبا شناختی و تربیت علمی و فناورانه است. لذا در این سند چیزی که مطرح است، چرخشی تحول آفرین است اینکه ما بدانیم کجا هستیم و به کجا می‌رویم . 

وی اظهار داشت: هدف ما بر این است که نظام آموزشی موجود را به یک نهاد فرهنگی تربیتی تبدیل کنیم، یعنی نهادی که زمینه تربیت پذیری را متناسب با نهاد فرهنگی اسلامی به بار بیاورد. 
همچنین تربیت در دراز مدت اتفاق می‌افتد و آموزش در کوتاه مدت و ما باید دوران حضور دانش‌آموزان و معلمان را طولانی تر کنیم و از این تفکر است که مجتمع‌های آموزشی متولد می‌شوند که تئوری تربیتی در آن حاکم است و هدف مشخصی برای تربیت فرزندان وجود دارد. ما باید در نظر داشته باشیم که بتوانیم مدارس ابتدایی را به دو دوره سه ساله تبدیل کنیم و مدارس باید به عنوان کانون تربیتی محله و محل کسب تجربیات تربیتی باشد. 

وی در پایان گفت: باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که مدرسه از نظر طراحی تجهیزات، و امکانات کامل باشد و جذابیت لازم را برای دانش آموزان فراهم کند و تاکید من بر این است که این رویکرد فرهنگی تربیتی به عمل بیاید و بتوان آن را حاکم کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار