معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از 90 درصد اعتبارات ما صرف ایمنی مدارس و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است که از سال 92 تا سال 94 پروژه های نیمه تمام به 5 هزار و 300 پروژه کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  در گردهمایی مدیران کل ستادی و اجرایی سازمان نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس کشور، رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال جاری و تا این لحظه وضعیت اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش در بخشهای ملی و استانی حدود 2 هزار و 300 میلیارد تومان است که 750 میلیارد تومان اعتبارات مصوب استانی و بیش از هزار و 420 میلیارد تومان اعتبارات ملی است، همچنین 78 میلیارد تومان اعتبارات ماده 18 ابلاغ شده است .

وی افزود: از 420 میلیارد تومان 143 میلیارد تومان به ما پرداخت شده و در خصوص پروژه‌های تحویل داده شده می باشد . مهمترین کاری که مسئولان کشور انجام می‌دهند اداره کشور با وجود محدودیت منابع است، همچنین ما در سال 92 هزار و 200 پروژه درسال 93 ، هزار و 600 پروژه و در نیمه اول سال 94 هزار و 300 پروژه تحویل داده‌ایم که پیش بینی می‌شود تا آخر سال 94 این عدد به 2 هزار پروژه برسد. 

وی ادامه داد: تا این لحظه 25 هزار کلاس درسی جدید با 3.5 میلیون متر مربع فضای آموزشی تشکیل شده همچنین ما در سال 92 ، 8 هزار پروژه نیمه تمام داشتیم که این تعداد امسال به 5 هزار و 300 پروژه نیمه تمام رسیده است.

وی در خصوص اهداف خود گفت: از جمله هدف‌هایی که ما دنبال می‌کنیم تامین منابع پایدار به خصوص وضع شدن اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش است، هدف دیگر ما ایمنی مدارس است زیرا بیش از 90 درصد اعتبارات صرف ایمنی مدارس می‌شود که یک رسالت جدی برای آموزش و پرورش است، همچنین امسال 60 هزار تن قیر رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت که برای محوطه و پشت بام مدارس به کار برده می‌شود.

وی در پایان گفت: در فصل بهار سال آینده هجدهمین جشنواره خیر ساز آغاز می‌شود و ما در بحث استفاده از انرژی نو با سازمان مدیریت اقدامات جدیدی را شروع کرده‌ایم و بنا داریم حداقل در هر استان  دو پروژه را شروع کنیم .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.