فانی با بیان آنکه نتایج آزمون استخدامی هرچه سریع‌تر اعلام می شود گفت: تلاش بر این است تا نتایج به زودی اعلام شود و دوره های صلاحیت حرفه‌ای برای معلمان که قرار است از مهر 95 وارد کلاس‌های درس شوند صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت:من تمایل دارم تا هرچه زودتر نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شود و بتوانیم سریع‌تر دوره ها را آغاز کنیم. 

وی ادامه داد: من تنها می‌توانم در حد وزارت آموزش و پرورش قول بدهم و این موضوعی است که به سازمان مدیریت و سازمان سنجش هم بستگی دارد. زیرا معلمان باید از مهر ماه 95 در کلاس‌های درس حضور یابند. 

وی در خصوص هزینه‌های دوره های یک‌ساله این پذیرفته شدگان گفت: طی اطلاعیه‌ای که صادر شده بود بخشی از هزینه ها را داوطلبان می‌پردازند که هنوز مبلغ مشخصی در دست تهیه نداریم. 

فانی در خصوص موافقت با استخدام 15 هزار نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان در سال آینده اظهار کرد: این موضوع تنها به اعتبارات سال 95 بستگی دارد و بودجه دقیقی برای آن مصوب نشده و اجازه می‌خواهم که پاسخ این پرسش را بعد از تصویب بودجه بدهم. البته شایان ذکر است که بودجه استانی آموزش و پرورش در سال 95 ، 25 درصد رشد داشته که ممکن است در مجلس تغییر کند.
 
فانی در خصوص کاهش پیدا کردن تعطیلات نوروزی دانش‌آموزان بیان داشت: موضوع کاهش تعطیلات نوروزی در سالهای قبل انجام شده که با موفقیت رو به رو نبوده اما در سال 92 و 93 تلاش کردیم که کلاس‌ها را تا اواخر اسفند ماه دایر نگه داریم و اگر بتوانیم به غیر از روزهای رسمی تعطیل مدارس را دایر نگه داریم، می‌توان امیدوار بود که به مرز 200 روز آموزشی در مدارس که مصوب شورای عالی است برسیم. 

وی با اشاره به اینکه شروع شدن سال تحصیلی در شهریور ماه خلاف قانون مجلس است گفت: پژوهش‌هایی در این خصوص صورت گرفته و در حال بررسی تحلیل محتوای پژوهش‌های قبل هستیم و اگر به تقویم آموزشی جدیدی برسیم که اجرای  آن امکان پذیر باشد حتما از مبادی ذیربط پیگیری خواهیم کرد اما تغییر تقویم آموزشی به این سادگی‌ها امکان پذیر نیست.
 
فانی ادامه داد: شرایط کشور متفاوت است و برخی کارهای کشاورزی انجام می‌دهند و نمی‌توان کلاس‌های درس را از شهریور ماه شروع کرد. مگر آنکه حاکمیت به این نتیجه برسد که انعطافی در تقویم مدارس داشته باشیم و آن را بومی کنیم که هرچند این موضوع هم چندان شدنی نیست. 

تغییر کتاب‌های پایه دهم در سال تحصیلی آینده 
وزیر آموزش و پرورش گفت: زمانی که ساختار 3-3-6 از 4 سال گذشته استقرار یافت. بازنویسی کتاب‌های درسی آغاز شد که امسال نوبت به کلاس‌های پنجم و نهم رسید و در سال آینده نیز کتاب‌های دهم تغییر خواهد کرد.باید گفت: کتاب‌های درسی حدود 10 پایه بازتالیف شده و دو پایه دیگر طی دو الی سه سال آینده انجام می‌شود. 

وی در پایان گفت: هر کتابی که تازه‌ تالیف می‌شود برای اعتبار سنجی به سایر استانها ارسال و از نظرات کارشناسان استفاده می شود و سپس کتاب‌های درسی چاپ می‌شود که این موضوع به معنای آن نیست که تحولی در کتاب‌های درسی نداشته باشیم و تلاش می‌کنیم که هر سال درصدی از کتابهای درسی متناسب با نیازها تغییر کنند. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۱ دی ۱۳۹۴
با سلام لطفا اگه دوتا تدبیر بکنند بهتر نیست چون ما امور اداری ها هنوز حکم حق شغل حرفه ای برایمان صادر نشده است .
تورا به خدا برای ماهم یک فکری بکنید . با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۶ دی ۱۳۹۴
یه تدبیری هم برای حقوق ومعیشت معلم هم بکنید در این گیرودار بدک نیست آقای وزیر
آخرین اخبار