جشنواره عمار معطل بودجه نیست؛ بلکه کار خودش را با بسیج ظرفیت مردمی جلو می‌برد.

وحید جلیلی رئیس شورای سیاست‌گذاری ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» با اشاره به ویژگی‌های این دوره از جشنواره به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: خوشبختانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» در این 6 دوره بین مردم جا افتاده و هر سال هم نسبت به سال گذشته، باکیفیت‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره متأثر از فضای جامعه و منطقه، هر سال سرفصل‌های تازه‌ای را برای فیلم‌سازان انقلابی باز می‌کند که در ویترین جشنواره منعکس می‌شود و امسال هم همچون سال‌های گذشته در بخش‌های مختلف انیمیشن و مستند داستانی آثار بسیاری را دریافت کردیم.

جلیلی تصریح کرد: «مدافعان حرم» در دوره ششم جشنواره عمار جزو سرفصل‌های بااهمیت این دوره بوده که خوشبختانه فیلم‌سازان جوان انقلاب اسلامی باشجاعت و انگیزه‌ای که داشتند، در صحنه‌های پرمخاطره‌ نبرد با داعش حضور پیدا کردند و فیلم ساختند و به نظر من بخش مدافعان حرم می‌تواند جزو جذابیت‌های این دوره از جشنواره باشد.

وی در خصوص تنوع موضوعات جشنواره افزود: فیلم عمار به موضوعات مختلفی می‌پردازد. از بحث‌های اقتصادی، سیاسی، تاریخی و انتقادی گرفته تا موضوعات دیگر حتی فیلم‌هایی راجع به صندوق قرض‌الحسنه و مسئله بانک‌ها، رباخواری و مسائل تربیتی نوجوانان ساخته شده است. انواع و اقسام موضوعات را می‌توان در جشنواره مردمی فیلم عمار دید.

جلیلی گفت: معضل جدی امروز در سینما بحران نبود مخاطب است؛ اما عمار سعی کرده به سهم خودش مخاطب تازه را برای فیلم‌سازان پیدا کند.

وی ادامه داد: فیلم‌های عمار در چند هزار نقطه کشور اکران می‌شود و اکران‌ها بیشتر در مکان‌های خاص از جمله مساجد، مهدکودک و دانشگاه‌ها و پارک‌ها است؛ چرا که مخاطب این نوع مراکز متفاوت است.

جلیلی بیان کرد: هر جا که مردم آمادگی مواجهه با آثار فیلم‌سازان را داشته باشند، عمار تلاش می‌کند که این آثار برای اقشار مختلف مردم اکران شود.

وی در خصوص بودجه جشنواره عمار خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی هر ساله یکسری ردیف بودجه برای فعالیت‌های فرهنگی که در کشور شناسایی شده، مشخص می‌کند. برای جشنواره فیلم عمار هم ردیف بودجه قرار داده؛ اما به هر صورت دولت محترم هنوز برای اجرای مصوبه مجلس هیچ اقدامی نکرده. البته جشنواره مردمی عمار معطل این بودجه‌ها نیست؛ چرا که با بسیج ظرفیت مردمی کار خودش را جلو می‌برد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار