حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با اشاره به ویژگی مردمی بودن جشنواره عمار به اسلامی بودن و جهان شمول بودن آن اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مراسم اختتامیه ششمین جشنواره فیلم عمار عصر امروز در سالن حجاب برگزار شد.  

در این مراسم که با حضور خانواده معظم شهدا، حجت الاسلام و المسلمین پناهیان، محمدصادق آهنگران، محمد احسانی و هنرمندان از جمله جمال شورچه، سوگل طهماسبی، نادر طالب زاده و... حضور داشتند. پس از تلاوت آیاتی از قرآن توسط دختر خردسال شهید مصطفی صدرزاده شهید مدافع حرم و سرود جمهوری اسلامی،حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان دعوت به سخنرانی شد. 

حجت الاسلام پناهیان بیان کرد: همان طور که از نام جشنواره برمی آید کلمات کلیدی آن مردمی بودن است و من بیشتر به ویژگی مردمی بودن آن توجه دارم.  

وی افزود: دوستان می توانستند به جای کلمه مردمی از کلمه اسلامی استفاده کنند اما نکته‌ای که قابل توجه است این است که وقتی می گویید مردمی یعنی اسلامی و کاری که مردمی است مسلما اسلامی است. 

پناهیان در ادامه افزود: جشنواره های دیگری در کشور ما و کشورهای دیگر انجام می شود اگر مردمی باشند، مسلما اسلامی هستند. من از عوامل برگزاری این جشنواره خواهشمندم این واژه را حفظ کنند و از آن خارج نشوند چون بسیاری از جشنواره ها هستند که کمی تا قسمتی از مردمی بودن فاصله گرفته اند اگر این طور شود جشنواره های مردمی مثل عمار جای آن ها را می گیرد. 
 
وی با بیان این مطلب اظهار داشت: در صورتی که جشنواره ها تشریفاتی و ضد مردمی شوند این گونه رویدادها جای آن ها را می گیرد. این جشنواره مردمی است اما نه فقط برای مردم افغانستان، سوریه، یمن و ... که به شهادت می رسند برای همه مردم هستند. هر جا که مبارزی وجود دارد برعلیه باطل یعنی مردمی، جهانی و اسلامی است. 

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان اظهار داشت: در خصوص نام عمار پیامبر دو روایت دارد که در خصوص حضرت علی(ع) و یار باوفایش عمار گفته است که هر کجا علی باشد حق هم آنجاست و هر جا که حق است علی آنجاست. این جمله را در مورد عمار هم به کار برده اند به این معنی که حضرت علی (ع) و عمار حق هستند و هر چه مقابل آن ها باشد، باطل است. در جنگ احد هم که مسلمانان شکست خوردند یهودیان که منتظر فرصت بودند از عمار و دوستش پرسیدند که چرا شکست خوردید کمک های غیبی خدا کجا رفت؟ دوست عمار به آن ها پاسخ داد که من با شما صحبت نمی کنم چون شما ایمان ندارید و من هم ایمانم را از دست می دهم اما عمار سال ها به بحث پرداخت و گفت وقتی ما به حرف پیامبر (ص) خود گوش نکردیم دیگر نمی توانیم منتظر پیروزی و کمک خدا باشیم.  

وی ادامه داد: شهید چمران یک دعایی داشته که برای افرادی مثل حضرت علی (ع) و عمار گفته است خدایا مرا میزان حق و باطل قرار بده که پیامبر هم در خصوص این دو عزیز (حضرت علی و عمار) این طور گفته بود. 

وی در پایان بیان کرد: امیدوارم این جشنواره واقعا مردمی، اسلامی و جهانی باشد و بتواند عمار گونه رفتار کند و مانند چراغ تاریکی ها را روشن کند. 

محمدصادق آهنگران پس از زمزمه شعر این غافله عزم کرب و بلا دارد و یاد کردن از شهدای مدافع حرم، مجلس را در فضایی روحانی و عرفانی فرو برد.  

سپس جمال شورجه کارگردان و تهیه کننده سینمای ارزشی کشور گفت: سلحشور پرچم دار و علم دار سینمای ایران است. وی با شعائر دینی و موازین اسلامی کار می کند و با وضو و قرآن در فیلم ها حاضر می شد. وی ارادت و علاقه زیادی به شهدای انقلاب دارد. 

شورجه با تبریک به سیاست گذاران جشنواره عمار گفت: این جشنواره عطر و بوی شهدا را دارد و امیدواریم هر سال بهتر از سال قبل برگزار شود.  

در این مراسم، ضمن پخش کلیپی درباره شهید همدانی، شهید نوروزی و شهید صدرزاده نقش آنان در دفاع مقدس، مقابله با فتنه 88 و دفاع از حرم اهل بیت(ع) حاج میثم مطیعی مداحی کرد.
پس از آن حاج صادق آهنگران، بلبل خمینی(ره) به او پیوست و همخوانی دو مداح حال و هوای متفاوتی را به جمع بخشیدند.

سپس خانواده شهدای حرم از جمله خانواده شهید ابوحامد،عزیزی، تقوی فر، نوروزی، صدرزاده، همدانی، اسماعیلی، ملازهی و ...به بالای سن آمدند.

همسر شهید صدرزاده سپس سخنانش را با سلام بر امام زمان(عج) شروع کرد و گفت: جشنواره عمار به معنای حقیقی کلمه جشنواره ای گرانقدر و با ارزش است.

وی با اشاره به اینکه جناب عمار، در تاریخ نقش های اثرگذار بسیاری را ایفا کرد، گفت: یکی از این نقش ها بصیرت گرایی و تبیین حق و حقیقت بودغ مسئله ای که نیاز هر روزه جامعه اسلامی است.

همسر شهید صدرزاده با بیان اینکه روشنگری های حضرت زینب پس از 1400 سال همچنان مسیر حق را برای جویندگان حقیقت روشن می کند، اظهار داشت: تاریخ انقلاب و میهن عزیز جمهوری اسلامی به عمارهای بسیاری نیاز دارد چرا که این عمارها وظیفه روشنگری را بر دوش دارند.

وی افزود: اگر در فتنه 88 که به قول رهبری نظام را تا لب پرتگاه برد عمارها نقش شان به درستی انجام می دادند چنین خسارت هایی به کشور وارد نمی شد.

همسر شهید صدرزاده با بیان اینکه در برهه کنونی خون شهدای مدافع حرم و آرمان های انقلاب اسلامی ایران نیاز به عمارهای زمانه دارد گفت: این عمارها با عملکرد خود باید بصیرت بخشی را به وظیفه تبدیل کنند.

وی سخنان خود را با دعا برای فرج امام زمان(عج) به پایان برد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

خبر در حال تکمیل است...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار