هنگامی که کودک مجبور به پذیرش پدر و مادر جدید در زندگی‌اش شود، این مسئله باعث مشکلات روحی در او خواهد شد.

فریبا احمدی بیگلو روانشناس تربیتی در گفتگو  با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پذیرش شریک جدید در زندگی کودک به عنوان پدر یا مادرش بسیار دشوار بوده و باعث ایجاد تغییرات روحی بسیاری در او شده و حتی گاهی ممکن است با فرد تازه وارد لجبازی و او را آزار دهد.

وی در ادامه گفت: بسیاری از کودکان به دلیل تقسیم محبت پدر و مادر خود با شریک جدید و به اصطلاح گرفتن جای او در زندگی‌اش توسط یک بیگانه دچار حسادت شده و این رفتار زمانی پر رنگ‌تر می‌شود که فرد تازه وارد سعی کرده با زور کودک را به طرف خود جذب تا پذیرای او باشد.

احدی بیگلو عنوان کرد: کودکان زمانی که با والد سابق خود ملاقات کرده احتمالا دچار کاهش تمایل به فرد جدید شده به خصوص هنگامی که، چه والد سابق و یا شخص تازه وارد حرف‌هایی را بر علیه یکدیگر به کودک زده که در این شرایط او فکر می‌کند که جایی در زندگی هیچ کدام نخواهد داشت.

این روانشناس تربیتی در پایان افزود: اجازه دهید تا کودک مانند گذشته در زمان‌های تعیین شده به ملاقات والد سابق خود رفته و هرگز سعی نکنید با تخریب فرد مقابل کودک را به سمت خود جذب کنید همچنین هیچ گاه پدر و مادر جدید را به عنوان جانشین پدر یا مادر قبلی به فرزند خود معرفی نکرده زیرا باعث تنش در او خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار