استاندار خراسان رضوی انتخابات را نماد اقتدار ملت و کشور دانست و بر لزوم جلوگیری از برخوردهای احساسی خارج از قانون تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از مشهد، استاندار در همایش هیاتهای بازرسی انتخابات استان وشهرستانها با اشاره به شرایط کنونی جامعه و برگزاری دو انتخابات هم زمان در کشور گفت: انتخابات وحضور مردم در 22بهمن نمایش قدرت و اقتدار ملت و ایران است و همه باید با همدلی و دوری از هرگونه برخورد احساسی که خارج از قاعده و قانون است جلوگیری کنیم.

علیرضا رشیدیان مشارکت گروههای مختلف مردم در ثبت نام انتخابات را نشان دهنده اعتماد مردم به جامعه اسلامی دانست و افزود: هیچکدام از بازرسان نقش اجرایی ندارند و فقط وظیفه نظارت، دقت، پایش و مراقبت از حوزه های انتخاباتی و آرای مردم را دارند و در صورت دیدن هرگونه تخلفی باید به نماینده فرماندار در حوزه های انتخاباتی گزارش دهند تا سریع رسیدگی و پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این جلسه با اشاره به قانون 25مجلس شورای اسلامی 6مجلس خبرگان گفت: هیات های بازرسی با رویکرد بازرسی شامل شناسایی و اصلاح و پیشگیری شکل گرفته است.

محسن صادقی به وظایف بازرسان اشاره کرد و افزود: آشنایی به قانون انتخابات، صیانت از آرا، تحویل به موقع گزارشات و بی طرفی کامل در انتخابات، بررسی صندوق آرا، و نحوه رای دادن مردم از وظایف بازرسان می باشد.

وی به تخلفات در انتخابات و لزوم هشیاری بازرسان اشاره و تاکید کرد: بیشترین تخلفات در انتخابات مربوط به تبلیغات قبل از موعد انتخابات، و نوشتن آرا برای افراد بی سواد است که بازرسان با دقت وهشیاری باید مراقب باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان تصریح کرد: هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی حق استفاده از اماکن اداری و مالی و نهادهای دولتی را ندارند و در صورت مشاهده گزارش مربوطه نوشته تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.