نمایشگاه آثار نقاشان همدانی با حضور هنرمندانی از تهران و همدان و مدیر مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری در نگارخانه ابوالفضل عالی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ در این نمایشگاه تعداد 30 اثر از 15 هنرمند همدانی ارائه شده است كه با تكنیك‌های مختلف و در اندازه های متفاوت كار شده اند.

تركیب مواد روی بوم، اكریلیك روی بوم، تركیب مواد روی مقوا و رنگ روغن روی بوم از تكنیك‌هایی است كه در این آثار به كار گرفته شده و سمیه بیات، تقی حجاریان، وحید خزایی، سپیده نوروزی، شهرزاد بیاتی، سعید دولتی، مهدی پرستار شهری، رضا خدابنده لو، امیرمهدی قدوسی، مهناز فتحی، سجاد حبیبی، احمد فتوت، فرزانه سروندی، آذین مولوی و غلامرضا شاملو از هنرمندانی هستند كه آثارشان در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

یونس اشرفی پور، مسئول واحد تجسمی حوزه هنری استان همدان گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی نقاشی استان و ارائه برخی از آثار آن ها در تهران به نمایش درآمده و نمایانگر ذهنیت نقاشانی است كه سال‌ها در این رشته كنكاش كرده‌اند.

وی با اشاره به اینكه سبك این آثار مدرن است، اظهار كرد: این آثار را به یك سبك خاص محدود نكردیم. به نظر می رسد این نمایشگاه می تواند مورد استقبال هنرجویان و هنرمندان تهرانی قرار بگیرد كه با اتفاقات هنری شهرهای دیگر آشنا شوند.

اشرفی پور ضمن تاكید بر پتانسیل زیاد هنرمندان همدانی، گفت: حوزه هنری برای كشف و ارتقای استعدادها در شهرستان اقدامات خوبی انجام می دهد و در همدان نیز شاهد این موضوع هستیم. واحد تجسمی همدان چند خانه تجسمی دارد از جمله خانه عكاسان، خانه خوش‌نویسی، خانه نقاشان و ... كه هر كدام كارگاه های آموزشی و نمایشگاه های مختلفی را در طول سال برپا می‌كنند.

وی همچنین افزود: شهرستانها به امكانات بیشتری نیاز دارند و در صورتی كه امكانات بیشتری از نظر فضا و تجهیزات در اختیار داشته باشیم، می‌توانیم بیش از پیش وضعیت هنرهای تجسمی را در استان همدان ارتقا ببخشیم.

گفتنی است، این نمایشگاه تا 7 بهمن ماه، به‌جز روزهای تعطیل، برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار این هنرمندان به گالری ابوالفضل عالی واقع در تهران، انتهای خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، مراجعه كنند.

انتهای پیام/ز

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.