معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان قزوین گفت: به‌دلیل الگوی تغذیه نادرست مردم قزوین، ۵۰ درصد از مردم این استان اضافه وزن دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سعید اسکویی پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین، اظهار داشت: متأسفانه مصرف انواع چربی، نمک و قند در استان سبب چاقی و اضافه وزن 50 درصد از جمعیت استان قزوین شده است.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف موادغذایی در بین خانوارها باید اصلاح شود، عنوان کرد: با کاهش مصرف افراطی نمک، روغن جامد و قند باید کنترل شده چراکه مصرف بی‌رویه این مواد غذایی سبب چاقی، کم‌تحرکی و ابتلا به بیماری دیابت نوع دو می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه با تغییر سبک زندگی و الگوی مصرف مواد غذایی می‌توان ابتلا به انواع بیماری‌ها که با چاقی و اضافه وزن در ارتباط است را کاهش داد، بیان کرد: با تغییر سبک زندگی و الگوی تغذیه می‌توان تا حد زیادی ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، انواع سرطان و فشار خون را در افراد کاهش داد.

اسکویی افزود: در همین راستا مصرف سبزیجات، میوه‌جات و لبنیات کم‌چرب برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها ضروری است.

وی با اشاره به اینکه مصرف مواد سرخ‌کردنی غذاهای آماده در افراد باید محدود شده و کنترل شود، تأکید کرد: غذاهای آماده، روغن جامد و نمک سبب به‌خطر افتادن سلامت مردم است.

وی با اشاره به اینکه با جایگزینی مواد غذایی مفید به‌جای مواد غذایی پرخطر می‌توان احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و فشار خون را در افراد کاهش داد، اظهار داشت: به‌جای سس می‌توان ماست در سالاد استفاده کرده چراکه سس‌ها مقادیر زیادی چربی دارند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.