شهردار تهران گفت: در زمان حادثه با یک بیل هم می توان جان انسان ها را نجات داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر قالیباف شهردار تهران در همایش طرح 1000 مدرسه آماده که امروز (دوشنبه) در فرهنگسرای بهمن با حضور جمعی از مسئولان شهری و کشور برگزار شد با بیان اینکه ما در کشور 2وزارت خانه را باید برای یک دهه در اولویت قرار داده و از همه داشته ها و نداشته هایمان برای آن هزینه کنیم، اظهار داشت: وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی 2 وزارتخانه مهم در کشور هستند. 

وی افزود: در هر فراز و نشیبی اگر امکان و بودجه برای هر دو آن ها نبود بودجه را به آموزش و پرورش اختصاص دهیم چرا که خروجی و ثمره آن در آموزش عالی نیز دیده می شود.

شهردار تهران با بیان اینکه ما در شهرداری تهران به 4 میم توجه می کنیم، تصریح کرد: مدرسه، مسجد، منزل و محله چهار میمی است که سرمایه های اجتماعی ما هستند که اداره شهر باید از آنجا رقم بخورد.

قالیباف با بیان اینکه امروزه اشکالاتی در شهرداری تهران وجود دارد، تاکید کرد: باید اشکالات را برطرف کنیم و مشارکت معنی‌دار مردم را در همه کارها داشته باشیم چراکه بدون مردم کاری از دست ما برنمی‌آید.

وی با اشاره به نقش ارتش و سپاه در جنگ، ادامه داد: نقش مردم در پیروزی انقلاب و تداوم آن بسیار تاثیر گذار بود به گونه ای که بدون مشارکت مردم کاری از پیش نمی‌بردیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه یکی از گره‌های شهری مخاطرات طبیعی است، افزود: سیل و زلزله ما را تهدید می‌کند و به همین دلیل باید با مشارکت مدارس به دنبال آماده‌سازی ایمنی مدارس برویم.

قالیباف با اشاره به طرح مدرسه آماده، یادآور شد: علاوه بر آموزش در مقابل حوادث ایمنی مدرسه گنجی بود که همه مسائل در آن است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش برای دقایق اول بسیار حیاتی است، گفت: بنده توفیق داشتم که سه زلزله طبس، رودبار و بم را ببینم و باور دارم که وجود یک بیل و لامپ روشن در لحظه اول برای نجات جان انسان‌ها مهم و کلیدی است.

شهردار تهران تصریح کرد: هرچه برای ساماندهی در آموزش تلاش کنیم بدون شک در زمان حادثه جان انسان های بیشتری را نجات خواهیم داد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار