طرح توسعه دانشگاه تهران چشم انتظار تأمین اعتبارات

دانشگاه تهران به عنوان مرکز برتر آموزش عالی و علمی کشور چند سالی است که با طرح توسعه و سامان دهی دست و پنجه نرم می‌کند.

طرح توسعه دانشگاه تهران چشم انتظار تأمین اعتبارات
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه تهران از سال‌های دور به عنوان نماد علمی پایتخت و کشور بوده که جوانان بسیاری آرزوی تحصیل در این دانشگاه را در سر داشته و توسعه این دانشگاه با توجه به مرکزیت آن در شهر تهران می‌تواند فضایی مناسب را در خور دانشجویان و نماد آموزش عالی داشته باشد.

طرح توسعه دانشگاه تهران از سال 81 آغاز و تا سال 87 پیشرفت خوبی را گذرانده ولی متأسفانه پس از آن به دلیل اتمام اعتبارات، این پروژه هفت سالی می شود که با رکود مواجه شده است.

**توسعه شاخص‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه

این طرح که یک پروژه ملی میان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران بوده که توسعه فضای سبز، انتقال مقاطع کارشناسی به اطراف دانشگاه، افزایش وسعت آن، ایجاد مجموعه بزرگ علمی و فرهنگی همچنین اختصاص سایت دانشگاه به مراکز پژوهشی از جمله برنامه‌های طرح توسعه این دانشگاه است.

توسعه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از امیر آباد شمالی تا میدان انقلاب که شرکت‌های دانش بنیان و فناور در آنجا مستقر بوده که یکی از اهداف مهم طرح ساماندهی دانشگاه تهران است.

**کمبود اعتبارات عامل اصلی عدم پیشرفت طرح

با وجود حمایت اعضای شورای شهر از این پروژه، کمبود بودجه لازم برای خرید زمین‌های مورد نیاز اطراف دانشگاه که بنابر پیش بینی‌های انجام شده قرار شد تا 70 درصد از املاک اطراف به تملک دانشگاه تهران و 30 درصد مابقی آن به تملک دانشگاه علوم پزشکی تهران درآید، که با کندی پیش می‌رود.

عظیم بابایی شهردار منطقه 6 در این باره می‌گوید: با توجه به قدیمی بودن این طرح معضلاتی را برای شهروندان و شهرداری منطقه ایجاد کرده که به دلیل سنگین بودن اعتبارات مورد نیاز، دولت و هیئت امنای دانشگاه تصمیم بر بازنگری پروژه را داشته و به همین دلیل مدیریت شهری نیز در حد توان و قانون در اجرای طرح کمک خواهند کرد.

وی همچنین گفت: شهرداری منطقه آمادگی بازنگری این پروژه را داشته و تا حد قانونی در ارائه راهکار و تسهیلات لازم را برای ادامه  روند پیشرفت در اختیار دانشگاه قرار می‌دهد.

با همکاری مدیریت شهری و دانشگاه تهران و تأمین اعتبارات لازم می‌توان شاهد پیشرفت طرح  ساماندهی دانشگاه تهران تا پایان سال آینده و گسترش رشد علمی و پژوهشی این مرکز علمی به عنوان برند و مرکز آموزش عالی کشور باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار