عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ممکن است طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی به دلیل وجود اختلاف به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع شود.

محمد رزم عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: طرح تشکیل این سازمان را تعدادی از اعضای کمیسیون‌های اقتصادی، بودجه، قضایی و برخی کمیسیون‌های دیگر مطرح کردند که خوشبختانه به تصویب رسید و در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی با بیان اینکه اینکه اصل 85 قانون اساسی بر این اصل تاکید دارد، گفت: این طرح به احتمال زیاد به این دوره از مجلس نمی‌رسد. از سوی دیگر به دلیل اهمیت این طرح ممکن است شورای نگهبان به صورت مستقیم برای بررسی طرح ورود کند.

وی تاکید کرد: این امکان نیز وجود دارد که طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی به دلیل وجود اختلاف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود.

رزم با مفید با تصریح این امر که طرح مذکور به لحاظ اینکه انگیزه و هدف مجلس نهم مبارزه با مفاسد اقتصادی بود طرح خوبی است، خاطرنشان کرد: این سازمان مستقل و زیرنظر ریاست قوه قضائیه است و تشکیلات مستقلی متشکل از مرجع تحقیق، بازپرس، دادستان، دادگاه‌های جزایی و دادگاه‌های تجدیدنظر دارد و افرادی با سابقه و باتجربه در این سازمان به قضاوت و بازپرسی می‌پردازند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در پایان تصریح کرد: پرونده‌های مفاسد اقتصادی با تشکیل این سازمان در یک فضا تدوین می‌شود و با دقت و سرعت به دست قضات باسابقه رسیدگی می‌شود و تمامی سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مبارزه با مفاسد اقتصادی در این سازمان انجام می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، کمیسیون حقوقی ، رزم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار