شاکری: شهرداری خود را درگیر اعداد مجازی در بودجه نکند

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شرایطی که بخشی از بودجه به تصمیمات دولت باز می‌گردد شهرداری خود را درگیر اعداد مجازی نکند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بودجه سال 95 شهرداری تهران اظهار داشت: از شهردار تهران انتظار داشتیم که با توجه به اشرافی که بر روی بودجه شهرداری دارد تحلیلی را از نحوه هزینه کرد بودجه سال گذشته ارائه دهد که اگر مشکلی وجود داشت راه حل‌هایی ارائه شود و به عوامل‌های منفی و مثبت آن دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: بخشی از بودجه در دسترس ما نیست و به دولت باز می‌گردد و ما نباید خودمان را درگیر یک عدد مجازی کنیم زیرا هر ساله بودجه‌ای که انتظار داریم دولت پرداخت کند تحقق نمی‌یابد از زمان دولت‌های گذشته گفته می‌شد که شهرداری 12 هزار میلیارد تومان از دولت بدهکار است اگر می‌شود این عدد را صفر کرد پس آن را در نظر نگریم و یا اگر قابل پرداخت است پس چرا آن را دریافت نمی‌کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در برنامه 5 ساله دوم توسعه شهرداری موظف شده است آیین نامه‌های صنعت‌ها را ارائه دهد که بر اساس آن باید بودجه تنظیم شود، اما تاکنون سندی ارسال نشده همچنین در این برنامه باید پیوست‌های مطالعاتی شاخص‌های ارزیابی و چگونگی پایش پروژه‌ها از صفر تا 100 ارسال می‌شد که تحقق نیافته است.

شاکری تصریح کرد: در بودجه 95 شاهد 800 پروژه عمرانی هستیم، اما آقای دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه می‌گوید در سال 95 نباید پروژه جدیدی آغاز شود، همچنین مطالعه 8 پیوست بودجه شهرداری زمان بر است و نه مرکز پژوهش‌های شهرداری و نه اداره کل معاونت فرهنگی ظرفیت این مطالعات را دارند.

وی ادامه داد: در تصویب بودجه سال گذشته سقف بودجه در نظر گرفته برای محله هرندی به گونه ای بود که هیچ یک از اعضای شورا از آن خبر نداشتند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بودجه شهرداری برای برخی از تبصره‌ها عنوان حمایتی داشته شده در صورتی که واژه حمایتی تعریف خاصی ندارد و نمی‌توان گزارش عملکردی آن را در شهر معلوم کرد، همچنین قرار بود گزارش شش ماهه از فعالیت‌های معاونت فرهنگی و هنری شهرداری تهران با شورا ارسال شود که هنوز با گذشت 9 ماه ارائه نشده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار