کارشناسی پروژه بازسازی تئاتر شهر از وضعیت سالن قشقایی بازسازی تئاتر شهر و تعطیل نشدن آن گفت.

سالن انتظار «قشقایی» به صورت موقت است/ تئاتر شهر برای ادامه بازسازی تعطیل نخواهد شدفرشید مصدق کارشناس هنری پروژه بازسازی تئاتر شهر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص پروسه بازسازی این مجموعه گفت: از تاریخ یک مهر ماه که من وارد این مجموعه شدم پروسه بازسازی انجام شده و در این مدت با فراز و نشیب‌های مختلفی مواجه شده‌ام ولی تمام تلاش‌مان را کرده‌ایم تا با کاهش سرعت زمانی کیفیت را به حد اعلای خودش برسانیم.
 
وی در خصوص اتفاق چند وقت پیش ریزش شقف تئاترشهر عنوان کرد: موضوع سالن اصلی را لطفا از ذهنتان خارج کنید زیرا که ما وارد بازسازی سالن اصلی نشده بودیم و اتفاقاتی که رخ داده رویدادهای غیرقابل پیش‌بینی بود و از ضریب خطای آنها می‌توان گفت که ضریب فرسودگی، عدم تعمیر و نگهداری 42 ساله، این مجموعه را پیر و خسته کرده به همین منظور ما داریم تلاش می‌کنیم تا دوباره زنده‌اش کنیم.
 
مصدق در راستای طولانی شدن پروسه بازسازی تئاتر شهر اظهار داشت: دلیل این امر گاهی وقت‌ها تامین اعتبار بوده و یا نوع قراردادها همچنین از کمبود نیروهای انسانی هم می‌توان نام برد اما تلاشمان بر این است تا این مشکلات برطرف شود.
 
وی در رابطه با آماده شدن سالن قشقایی مطرح کرد: با توجه به تلاش‌های مهدی شفیعی مسئول مرکز هنرهای نمایشی  و تجربه ایشان در مهندسی، این سالن تا دو روز دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید. یعنی تمام تشکیلات پرده‌های ساکر ورامان، پروژکشن‌ها کامل است حتی می‌توان گفت بیش از اندازه هم تکمیل است اما بخش‌های متحرک آن آماده نمی‌شود زیرا صندلی‌ها خریداری شده و حدود 20 الی 25 روز دیگر وارد کشور می‌شود.
 
مصدق با بیان اینکه این سالن را تا سوم بهمن ماه تست خواهیم کرد و اذعان داشت: همان طور که می‌دانید سالن قشقایی تا سه روز اول بهمن ماه اجرا نخواهد داشت تا امتحان خود را پس بدهد. از طرفی تمام نیروهای فنی و متخصص در اینجا دوره‌هایی توسط یک کارآمد فرانسه‌ای گذرانده‌اند و به خوبی می‌توانند با سیستم‌های نور و صدا کار کنند.
 
وی با اشاره به اینکه سالن انتظار قشقایی شرایطش به صورت موقت خواهد بود، عنوان کرد: ما به تماشاگران خود اعلام خواهیم کرد که این سالن انتظار به صورت موقتی خواهد بود اما چون تماشاگر نمی‌تواند در خیابان یا در محوطه تئاتر شهر باقی بماند باید این قسمت بهره‌برداری شود و سالن نمایش بدون سالن انتظار قابل استفاده نخواهد شد.
 
این کارشناس در خصوص ادامه بازسازی تئاتر شهر گفت: تجهیزاتی وجود دارد که بدون آنکه تئاتر شهر تعطیل شود می‌توان از یک صبح تا ظهر نصب کرد و اگر تمام نشد به روز بعد موکول کرد اما سالن اصلی بازسازی‌اش سال جدید صورت می‌گیرد که برنامه‌ریزی‌هایش انجام شده است.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار