قزوین ؛

بهبود 55 درصدی عملکرد شعب بازپرسی قزوین

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین گفت: عملکرد شعب بازپرسی این استان در سال جاری، 55 درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالله آقاعلیخانی اظهار کرد: در هشت ماه سال جاری، بالغ بر 127 هزار و 79 پرونده از سوی مردم وارد دستگاه قضایی شده است.

وی با بیان اینکه 119 هزار و 273 پرونده از دادخواست‌های مردم مورد بررسی قرار گرفته و پرونده مورد نظر بسته شده است، عنوان کرد: اقدامات دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده‌های وارد شده با 6 درصد رشد همراه بوده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین بیان کرد: در بازه زمانی یاد شده 46 هزار و 136 مورد پرونده در حوزه‌های مختلف به شورای حل اختلاف وارد شده است که 45 هزار و 87 مورد آن مورد رسیدگی و بررسی قرار گرفته است و در این خصوص نیز عملکرد دادگستری این استان پنج درصد رشد را نشان می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: از مجموعه پرونده‌های وارد شده به عرصه‌های امور قضایی به صورت میانگین در هشت ماه نخست سال گذشته برابر با 130 روز بوده است که اکنون در مدت مشابه به 97 روز کاهش یافته است و 26 درصد بهبود خدمات این حوزه را نشان می‌دهد.

آقاعلیخانی اضافه کرد: خدمات شعب بازپرسی استان قزوین نیز با ارتقای کیفی همراه بوده است؛ چراکه 55 درصد بهبود فعالیت‌ها را در این حوزه شاهد هستیم.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: مسئولان امور قضایی این استان نسبت به ارتقای کمی و کیفی خدمات دادگستری تأکید دارند تا زمینه کاهش مشکلات اقشار مردمی و رفع نیازهای آحاد جامعه در حوزه دادگستری فراهم شود.

آقاعلیخانی افزود: با توجه به خدمات صورت گرفته تاکنون برنامه‌ریزی و اقدامات مناسبی به مردم ارائه شده است و تلاش می‌شود با همکاری مسئولان مختلف، همچنان بهبود یابد.

این مسئول مطرح کرد: سال گذشته زمان مورد نیاز برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی در شعب بازپرسی به طور متوسط برابر با 55 روز بوده است که اکنون به صورت میانگین به 46 روز کاهش یافته؛ این شاخص در مدت مشابه برای اجرایی شدن احکام مدنی از 296 روز به 142 روز کاهش یافته است که انتظار می‌رود رضایت شهروندان را فراهم کند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین عنوان کرد: شوراهای حل اختلاف این استان مدت زمان مورد نیاز برای رسیدگی به پرونده‌های مردمی را از 57 روز در سال گذشته به 44 روز در سال جاری کاهش داده که با 21 درصد رشد، روبرو بوده است.


انتهای پیام/ی


برچسب ها: بهبود ، عملکرد ، شعب ، بازرسی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.