مدیر اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات ملزومات پزشکی گفت:از پنج هزار شرکت واردات تجهیزات پزشکی که در سایت ثبت‌نام کردند، فقط دو هزار شرکت فعالیت مداوم دارند که مابقی آنها حذف خواهند شد.

حسین صفوی مدیر اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات ملزومات پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شرکت‌هایی که قصد دارند در حوزه‌ی واردات تجهیزات پزشکی فعالیت کنند، می‌توانند در سایت تجهیزات پزشکی ثبت‌نام کنند تا بعد از بررسی‌ها و کارشناسی‌های لازم، شناسنامه‌دار شوند و به عنوان شرکت‌های مجاز معرفی شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر پنج هزار شرکت ثبت نام کردند که از این تعداد فقط دو هزار شرکت فعالیت مستمر دارند و باقی فعالیت چشمگیری نداشته و فقط اسمشان در قسمت شرکت‌های تجهیزات پزشکی مجاز و سایت وجود دارد.

صفوی علت حضور این شرکت‌هایی که فعالیتی ندارند را وجود واسطه‌هایی دانست و بیان کرد: موضوع این شرکت‌های واسطه‌ایی هستند که به صورت دلالی در بازار غیرقانونی فعالیت می‌کنند و این مشکل به علت شفاف نبودن قیمت‌ها به وجود آمده است. البته مشخص شدن قیمت‌ها این معضل را رفع می‌کند.

صفوی افزود: حوزه‌ی توزیع در تجهیزات پزشکی نیاز به برنامه‌ریزی و رسیدگی دارد که از سال 94 اقدام به شناسنامه دار کردن واحدهای صنفی توزیع و عرضه کننده صورت گرفته و در حال حاضر هزار و700 شرکت ثبت‌نام شدند که زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی کارشناسی می‌شوند. 

وی تصریح کرد: تجهیزاتی همچون اقلام ارتوپدی و قلب و عروق در بخش توزیع و عرضه‌ی آنها نیاز به دانش فنی مناسب دارد. بر همین اساس دستورالعملی تدوین می‌کنیم تا شرکت‌هایی که صلاحیت پخش این کالاها را دارد به صورت قانونی فعالیت کنند.

وی در پایان بیان کرد: امروزه صد قلم کالا به صورت کاملاً‌ خودکفا تأمین می‌شوند که امید است در سال آینده 50 قلم کالا به این مجموعه اضافه کنیم، البته ایجاد محدودیت در حوزه‌ی واردات تجهیزاتی که توانایی تولید آن‌ها را داریم، کمک زیادی در این زمینه خواهد کرد. همچنین در حوزه‌ی تجهیزات پزشکی 800 نوع کالا با مجوز در سطح کشور عرضه می‌شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار