دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی از تقویت حوزه سلول‌های بنیادی در دانشگاه علوم پزشکی ایران که به زودی اجرا می‌شود، خبر داد.

امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران به زودی در حوزه سلول‌های بنیادی رشد می‌کند و با توجه به پتانسیل‌های فعال و برجسته کشوری در این دانشگاه به ویژه اساتید فعال و برجسته کشوری زمینه برای تقویت حوزه سلول‌های بنیادی در این دانشگاه مهیا است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به درخواست قبلی دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه احدث مزرعه حیوانات در دو قطب شمال و جنوب کشور نخستین مزرعه حیوانات به استان کرمان داده می‌شود، از این رو امیدواریم این دانشگاه گام‌های مؤثری را در این راستا بردارد.

حمیدیه عنوان کرد: در جریان سفر به مازندران آزمایشگاه جامع تحقیقاتی معاونت تحقیقات و فن‌اوری دانشگاه علوم پزشکی این استان را از نزدیک دیدیم و در جریان برنامه‌های آینده این مرکز قرار گرفتیم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فن‌آوری سلول‌های بنیادی تصریح کرد: در حوزه پژوهش، فعالیت‌های مناسبی با دانشگاه‌های هر استان صورت گرفته است و هر استان گزارشی را در خصوص فعالیت‌های انجام شده در زمینه بیماری‌های عفونی شایع و تأثیر ژن‌های مختلف در تومورزایی سلول‌های سرطانی را ارائه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.