به گزارش
حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ ناصر سیفی، نقاش و كارشناس هنری، در نشست «عکس به عنوان یک رسانه» درباره چگونگی برخورد مخاطب با عكس، عنوان كرد: در برخورد اولیه با عكس یا تصویر، شگفتی، تعجب، تفكر و تعقل از حالاتی است كه بر مخاطب حادث میشود. در ارتباط با تصویر ابتدا شگفت زده میشویم و این مورد تعجب در اختراع دوربین عكاسی خیلی مشهود بود.
وی همچنین گفت: بیشتر رسانهها به جذب عواطف و احساسات مخاطب فكر میكنند؛ چرا كه اغلب میخواهند جایگاه و طرفداران ویژه برای خود داشته باشند. این رویكرد درباره هنرمندان نیز، آثار آنها را دچار آسیبها و عوارض فراوان كرده است.
وی ادامه داد: رسانه ها در كنار ارائه خدمات و معلومات گسترده، بدون عوارض هم نبودهاند. یك هنرمند نقاش و عكاس نیز اسیر احساساتگرایی میشود؛ چرا كه علاقهمند است اثرش دیده شود و نمود پیدا كند.
این هنرمند نقاش خاطرنشان كرد: به دلیل گستردگی رسانه و استفاده از ابزار هنر برای ارتباط با مخاطبان، مدت زیادی است كه هنرمند بزرگی ظهور نكرده است. سبكها و نحلههای فراوان هنری باعث شده هنرمند برجسته و نخبه در این دوران وجود نداشته باشد.
سیفی با بیان اینكه هنرمندان با تكیه بر «آن» و لحظه های بهخصوص در خلق آثار هنری، از موضوعات اصلی دور می شوند، عنوان كرد: وقتی هنرمند دریافتی هنری پیدا میكند، متاثر از آن دریافت و در لحظه كار میكند و با این رویكرد به كار خود سرعت می دهد؛ در حالی كه این سرعت دادن به خلق اثر هنری نیست، بلكه سهل انگاری و سهولت در خلق یك اثر است.
انتهای پیام/