به دلیل گستردگی رسانه و استفاده از ابزار هنر برای ارتباط با مخاطبان، مدت زیادی است كه هنرمند بزرگی ظهور نكرده است.

مدت زیادی است كه هنرمند بزرگی ظهور نكرده استبه گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ ناصر سیفی، نقاش و كارشناس هنری، در نشست «عکس به عنوان یک رسانه» درباره چگونگی برخورد مخاطب با عكس، عنوان كرد: در برخورد اولیه با عكس یا تصویر، شگفتی، تعجب، تفكر و تعقل از حالاتی است كه بر مخاطب حادث می‌شود. در ارتباط با تصویر ابتدا شگفت زده می‌شویم و این مورد تعجب در اختراع دوربین عكاسی خیلی مشهود بود.
 
وی همچنین گفت: بیشتر رسانه‌ها به جذب عواطف و احساسات مخاطب فكر می‌كنند؛ چرا كه اغلب می‌خواهند جایگاه و طرفداران ویژه برای خود داشته باشند. این رویكرد درباره هنرمندان نیز، آثار آن‌ها را دچار آسیب‌ها و عوارض فراوان كرده است.
 
وی ادامه داد: رسانه ها در كنار ارائه خدمات و معلومات گسترده، بدون عوارض هم نبوده‌اند. یك هنرمند نقاش و عكاس نیز اسیر احساسات‌گرایی می‌شود؛ چرا كه علاقه‌مند است اثرش دیده شود و نمود پیدا كند.
 
این هنرمند نقاش خاطرنشان كرد: به دلیل گستردگی رسانه و استفاده از ابزار هنر برای ارتباط با مخاطبان، مدت زیادی است كه هنرمند بزرگی ظهور نكرده است. سبك‌ها و نحله‌های فراوان هنری باعث شده هنرمند برجسته و نخبه در این دوران وجود نداشته باشد.
 
سیفی با بیان اینكه هنرمندان با تكیه بر «آن» و لحظه های به‌خصوص در خلق آثار هنری، از موضوعات اصلی دور می شوند، عنوان كرد: وقتی هنرمند دریافتی هنری پیدا می‌كند، متاثر از آن دریافت و در لحظه كار می‌كند و با این رویكرد به كار خود سرعت می دهد؛ در حالی كه این سرعت دادن به خلق اثر هنری نیست، بلكه سهل انگاری و سهولت در خلق یك اثر است.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار