یک هنرمند با مواد جدیدی آثار هنری را ساخته که در عین 3 بعدی و بزرگ بودن بسیار سبک و قابل حمل و نقل هستند .

وحید وحیدلو هنرمندی است که در نمایشگاه جدید خود در نگارخانه نقش جهان، هنر را به صورت 3 بعدی به گونه‌ای شکل داده که در عین زیبایی از ویژگی‌های دیگر نیز برخوردار است. خصوصیتی که موجب کاربردی‌تر شدن این آثار شده است.

وحیدلو در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نمایشگاه گفت: کارهای موجود در این مجموعه شامل تعدادی مجسمه و تابلوهایی هستند که با موادی چون فوم، گچ و رنگ روغن ساخته شده‌اند.

وی افزود: برخی از کارها با سبک سورئال و برخی آبستره هستند و ویژگی‌ که این آثار دارند متریال مورد استفاده است، موادی که در حجم استفاده نمی‌شده.

وحیدلو تصریح کرد: استفاده از این مواد موجب می‌شود تا کارهای سبک و قابل حمل و نقلی ساخته شود که این موجب گسترش استفاده از کارهای هنری در منازل و موارد دیگر می‌شود. چرا که همواره کارهایی در زمینه مجسمه و حجم توسط اساتید و هنرمندان ساخته می‌شود اما اکثر آنها به علت وزن بالایی که دارند و آسیب‌پذیری خیلی در منازل دیده نمی‌شوند و این آثار کمکی برای بهره‌مندی بیشتر از هنر در گوشه و کنار محل کار و یا خانه است.

این هنرمند در خصوص سوژه و موضوع کارها اظهار داشت: در این کارها سوژه‌های روزمره زندگی که در دوره و اطرافمان وجود دارد و در قالب آثار نقش برجسته و مجسمه‌ها به تصویر کشیده شده است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه گاهی روزمره‌های زندگی  ذهن انسان را مغشوش می‌کند و انسان را نیازمند آرامش و همین حس با عنوان برگشت به آرامش در یکی از تابلوهای قابل مشاهده است و یا گاهی از جوامع دور برای ما تاریخ یا ماجرایی روایت شده که من سعی کردم آن‌ها را با این کارها به نمایش بگذارم.

وی اذعان کرد: عناوینی که روی آثار گذاشته شده‌اند به گونه‌ای به ذهن مخاطب جهت می‌دهند و وی را به مفهوم کارها نزدیک‌تر می‌کند.

وحیدلو در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی این مجموعه شامل حدود 35 اثر است که با وزن فوق‌العاده سبک خود همانطور که گفته شده مبدل به یک اثر هنری کاربردی برای هنردوستان و علاقمندان به این عرصه شده است.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار