کارگردان نمایش «چارودار» از اجرای کم هنرمندان و بی‌تاثیر بودن آن صحبت کرد.

پوریا کریمی کارگردان نمایش «چارودار»، منتخب بخش نمایش‌های خیابانی و محیطی سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر  در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص شرایط تئاتر در شهر خود گفت: متاسفانه هیچ حمایتی از سوی شهر و مسئولان نشده‌ایم و هیچ بودجه‌ای برای این استان مشخص نمی‌کنند حتی با وجود اینکه هفت اثر از استان گیلان در جشنواره شرکت کرده تمام هزینه‌های ایاب و ذهاب به عهده خودشان بوده و اداره ارشاد این استان هیچ کمکی نکرده است.

وی بیان کرد: یک قطعه قدیمی در خصوص همان گیلان است که برخی از رسوم‌ها را هم به تصویر می‌کشد و با نمایش ادغام شده و داستان نمایش را بازگو می‌کند.

وی با بیان اینکه این نمایش جزء تئاتر محیطی محسوب می‌شود، عنوان کرد: این اثر جزء تئاتر خیابانی به حساب نمی‌آید، بلکه گونه‌ای دیگر از نمایش است که در فضای باز اجرا می‌شود.

این کارگردان در خصوص اجرای نمایش خود عنوان کرد: اجرای روز دوم را از «باغ هنر» به محوطه تئاتر شهر انتقال داده‌اند چراکه آن محیطی را که نیاز داشتیم بیشتر با تئاترشهر سازگاری داشت و خوشبختانه اطلاع رسانی هم شد.

کریمی در خصوص جشنواره و زمان‌های اجرا مطرح کرد: هدف از این نمایش‌ها تاثیر گذاری روی مخاطبان است با یکی دو شب اجرای نمایش‌ این امر بدست نمی‌آید و به آن حدی که می‌خواهیم نمی‌رسیم. اگر اجراها تعداشان بیشتر می شد اتفاق بهتری رخ می‌داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.