هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال ایران در حالی برگزار خواهد شد که نبرد تیم‌های میانه جدول برای حضور در جمع هشت تیم تماشایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، نوزدهمین هفته از رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های کشور، گرامیداشت 200 شهید والیبالیست، عصر فردا با برگزاری پنج ددار در شهرهای تبریز ، ورامین، تهران، ارومیه و بندر عباس پیگیری خواهد شد.

**شاگردان کارخانه در اندیشه تداوم صدرنشینی

تیم صدرنشین بانک سرمایه در چارچوب هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال این هفته در خانه والیبال تهران پذیرای آرمان ورزش اردکان خواهد بود. شاگردان مصطفی کارخانه که تا پایان هفته هجدهم با 47 امتیاز در  صدر جدول قرار گرفته‌اند در حالی به مصاف آرمان اردکان خواهند رفت که این تیم موفق شد هفته هجدهم در دیداری سنگین شهرداری ارومیه با با نتیجه 3 بر 2 از پیش رو بردارد.

 آرمانی‌ها با این پیروزی درخشان مقابل تیم پر ستاره شهرداری ارومیه انگیزه مضاعفی مقابل بانک سرمایه خواهد داشت تا ضمن ارائه توانمندی خود امیدهای خود برای حضور در جمع 8 تیم مرحله پلی‌آف را افزایش دهد. سرمایه‌ای‌ها هم بدون شک برای پیروزی به مصاف میهمان خود خواهند رفت و در تلاش خواهند بود روند صدرنشینی خود را تداوم دهند این دو تیم در دیدار رفت مسابقات لیگ به مصاف هم رفته بودند که بانک سرمایه موفق به شکست سه بر صفر میزبان خود شده بود.دیدار دو تیم بانک سرمایه و آرمان ورزش اردکان را اصغر کاظمی به عنوان داور نخست سوت خواهد زد. 

** کاله به دنبال انتقام از ارومیه

دیگر دیدار این هفته از رقابت‌ها را دو تیم شهرداری ارومیه و کاله آمل در سالن غدیر شهر ارومیه برگزار می‌کنند. دیداری که از ساعت 15 و 30 و با حضور هواداران ارومیه‌ای برگزار خواهد شد.شاگردان بهروز عطایی در تیم کاله در حالی راهی ارومیه شده‌اند که در تلاش خواهند بود نتیجه دیدار رفت را جبران کنند. جایی که کاله در خانه با حساب 3 بر یک مغلوب ارومیه شده بود. 

شهرداری ارومیه با 43 امتیاز از 14 برد در رتبه سوم جدول قرار دارد و نگرانی از مرحله پلی آف ندارد چون صعودش قطعی شده است اما کاله مازندارن وضعیت دشواری در جدول دارد و در حال حاضر با 28 امتیاز از 9 پیروزی در رتبه هفتم است. دو تیم آرمان و شهرداری تبریز نیز با همین تعداد برد رقابت نزدیکی با کاله در جدول این رقابت‌ها دارند، به همین دلیل کاله نباید در این مسابقه مغلوب ارومیه شود، اما کسب پیروزی در سالن غدیر ارومیه نیز کار آسانی نیست. قضاوت دیدار دو تیم شهرداری ارومیه و کاله آمل بر عهده محمد شاهمیری خواهد بود.

**جدال سایپا برای رسیدن به جمع هشت تیم 

تیم سایپا تهران هم که این روزها درخشش خوبی در مقابل تیم‌های قدرتمند داشته است و در نبرد سخت با تیم‌های میانه جدول برای رسیدن به پلی‌آف است، این هفته باید در ورامین مصافی سخت را با تیم متین صالحین ورامین برگزار کند. سایپا در دیدار رفت دو تیم در خانه والیبال متین را با حساب 3 بر 2 شکست داده بود و حالا می‌داند که شاگردان محمد ترکاشوند برای جبران دیدار رفت به میدان خواهند آمد.

 سایپا 23 امتیازی که با ایستادن در رده نهم روی لبه تیغ مرحله پلی‌آف ایستاده است با پیروزی مقابل متین و امیدوار بودن به شکست حریفان نزدیک به خود می‌تواند به صعود امیدوارتر باشد. هرچند شکست دادن تیم با تجربه متین صالحین ورامین آن هم در ورامین کار دشواری به نظر می‌رسد. دیدار این دو تیم در سالن شهید گل عباسی شهر ورامین و به داوری مرتضی اکرمی برگزار خواهد شد .

**کار آسان شاگردان قوچان نژاد در بندرعباس

تیم رده پنجمی جدول مسابقات در حالی که یا 31 امتیاز شرایط خوبی برای حضور در پلی‌آف دارد هفته نوزدهم را با یک دیدار خارج از خانه سپری خواهد کرد. تیم ثامن الحجج خراسان در هفته نوزدهم به بندرعباس سفر کرده تا در مقابل تیم آلومینیوم المهدی هرمزگان به میدان برود. ثامنی‌ها در صورت پیروزی در این دیدار باید گوشه چشمی به دیدار ورامین داشته باشند تا بتوانند در صورت امتیاز از دست دادن تیم متین به جایگاه چهارمی خود در جدول مسابقات بازگردند آن هم در حالی که متین ورامین یک دیدار بیشتر از ثامن برگزار کرده است.

 آلومینیوم المهدی که دیگر از حضور در جمع هشت تیم نهایی ناامید شده است برای اعاده حیثیت در این دیدار خانگی حاضر خواهد شد. دیدار رفت دو تیم در مشهد را ثامنی‌ها با نتیجه سه بر صفر به سود خود تمام کردند. دیدار دو تیم ثامن الحجج خراسان و آلومینیوم المهدی در چارچوب هفته نوزدهم را حمید راهجردیان قضاوت می‌کند.

** جواهری گنبد روی لبه تیغ

در یکی دیگر از مسابقات هفته نوزدهم تیم شهرداری تبریز در خانه پذیرای جواهری گنبد خواهد بود. تبریزی‌ها که در گنبد حریف خود را 3 بر صفر شکست داده بودند از این بازی خانگی هم پیروزی می‌خواهند. از طرفی نماینده گنبد که با 16 امتیاز و شش برد در جایگاه دهم جدول قرار دارد، در آستانه از دست دادن پلی آف است و شکست در این مسابقه برایش گران تمام می‌شود.

از سوی دیگر شهرداری تبریز یکی از تیم های لیگ برتر است که 9 برد دارد و برای ماندن در هشت تیم برتر نیاز مبرم به پیروزی خواهد داشت. این تیم در حال حاضر با 28 امتیاز در رتبه ششم است، رتبه‌ای که زیاد اطمینانی نیست زیرا با یک شکست امکان سقوط دو پله ای دارد. دیدار دو تیم شهرداری تبریز و بازرگانی جواهری گنبد در سالن شهید اقدمی تبریز برگزار خواهد شد و مسعود ذوقی داوری این دیدار را بر عهده خواهد داشت.

**برنامه کامل هفته نوزدهم لیگ برتر به قرار زیر است:

ارومیه، ساعت 15 و 30 دقیقه: سالن غدیر
شهرداری ارومیه – کاله مازندران

تبریز، ساعت 17: سالن شهید اقدمی
شهرداری تبریز – بازرگانی جواهری گنبد

ورامین، ساعت 17 و 30 دقیقه: سالن شهید گل عباسی 
متین صالحین ورامین – سایپای تهران

بندرعباس ، ساعت 17: سالن فجر 
آلومینیوم المهدی هرمزگان – ثامن الحجج خراسان

تهران، ساعت 17: خانه والیبال
بانک سرمایه – آرمان ورزشی اردکان
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار