روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در نوشتاری به توانمندی های ایران پس از لغو تحریم ها اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در مطلبی به شرایط حاکم بر منطقه پس از اجرای برجام و ضعفهای رژیم صهیونیستی در پذیرش این ضعف جدید پرداخت. در این گزارش آمده است: هفته گذشته در سالنامه منطقه در یادها خواهد ماند؛ هفته ای که در آن، شالوده برتری ایران بنیان نهاده شد. هرچند تهدید شدن رژیم صهیونیستی یک دهه پس رانده شد، ما در پایان این دوره با یک قدرت منطقه ای رو به رو خواهیم شد که مجهز به جنگ افزارهای پیشرفته متعارفی است و بهترین سخت افزارهای جنگی روسی را در دست دارد. در همین حال، جبهه عربی به رهبری عربستان سعودی در واکنش برای جلوگیری از گسترش نفوذ این کشور فراگیر شده است. این نبردی است که همه طرف ها می خواهند سرد بماند. 

نویسنده مقاله با تلخی به نکته زیر اشاره می کند: اگر بخواهیم امیدمند به این وضع پیش آمده نگاه کنیم، باید گفت قرارداد ایران با غرب، تا چند سال برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران را پس راند و باید بپذیریم که این دستاوردی است که حتی نیروی هوایی ما نمی توانست آن را به ارمغان بیاورد.

نگارنده سپس با مطرح کردن ادعایی بی اساس میفزاید: اگر می خواستیم جتهای جنگنده خود را برای نابودی تاسیسات هسته ای ایران گسیل کنیم، هیچ یک از آن تاسیسات سر پا نمی ماند. ولی بازسازی آنها برای ایران دو سال بیشتر به درازا نمی کشید. و همانگونه که رئیس نیروهای نظامی اسرائیل، گادی آیزنکوت، در تحلیل خود گفته، فرصت در همین توافق نامه هسته ای نهفته است.  برداشته شدن تهدید هسته ای ایران به رژیم صهیونیستی امکان می دهد تا پولهای هنگفتی را که در این سال ها سرمایه گذاری کرده تا در برابر ایران یک سپر دفاعی بسازد، در جایی دیگر به کار ببرد. 

ایران به قراردادی رویایی دست یافته تا به آغوش گرم کشورها بازگردد. اکنون نزدیک است که اقتصاد ایران اوج گیرد و دولت دلیلی نمی بیند که بخواهد چشم انداز آینده خود را به خطر اندازد. 
نویسنده در پایان اعتراف می کند جدا از 100 میلیارد دلاری که این هفته آزاد می شود، نمایندگان کمابیش 100 شرکت غربی به صف شده اند تا در ایران به تجارت بپردازند. ایران سرگرم آماده شدن برای افزودن 500 هزار بشکه در روز به تولید نفت خود است. پیوند میان اقتصاد و مهارت های 80میلیون ایرانی که بسیاری از آن ها دانش آموخته هستند در کنار گرایش کارخانه های تولید اسلحه روسی برای صادرات کالاهای خود به ایران این امکان را خواهد داد تا این کشور ارتشی بسازد که بسیاری از کشورها به آن حسادت کنند. 

انتهای خبر/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار