عضو شورای اسلامی شهر شهریار گفت: عمق دسترسی به آب در این منطقه با افزایش بسیار زیادی همراه شده که این امر موید وضعیت بحرانی آب در شهرشهریار است.

بهزاد درخشان عضو شورای اسلامی شهر شهریار در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: آب یکی از الزامات اساسی زراعت و کشاورزی به شمار می رود که هرگونه خللی در این عرصه ظرفیت بالقوه و مستعد کشت را تحت شعاع قرار می دهد.

وی افزود: درحال حاضر شهریار به عنوان نگین سبز استان تهران با مخاطرات جدی در حوزه آبی روبرو است که استمرار این وضعیت صدمات جبران ناپذیری را به این منطقه تحمیل می کند. 

عضو شورای اسلامی شهر شهریار گفت: طبق برآوردهای حاصله عمق دسترسی به آب 2500 متر افزایش یافته که این وضعیت امری بسیار نگران کننده است.

درخشان عنوان کرد: توسعه آبیاری قطره ای و تعبیه سیستم های نوین آبیاری راهکار برون رفت و مدیریت این معضل است که باید نسبت به آن دقت نظر و توجه بسیاری لحاظ شود. 

وی افزود: اگر چه در طول سال های اخیر اقدامات بسیاری دراین خصوص عملیاتی شده، اما به نظر می رسد چنین حرف هایی باید پیش تر از این مدنظر قرار می گرفت تا از بروز چالش های کنونی جلوگیری می‌شد.

درخشان یادآور شد: مشکل دیگر این منطقه استفاده از آب شرب برای زراعت و کشاورزی است که باید با تجدید نظری جدی این رویه تغییر یابد و در غیر این صورت دایره مخاطرات این معضل با شعاع هرچه بیشتری منطقه را درگیر خواهد ساخت.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار