دستگاه های لیزر خانگی که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است عوارض پوستی زیادی به بار می آوردند.

دکتر امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از لیزر برای جوانسازی پوست استفاده می شود.

لیزرهای خانگی که در نشریات و ماهواره ها تبلیغ می شوند معتبر نیستند و استفاده از آنها مجاز نمی باشد.لیزرهایی که در مراکز پزشکی معتبر از آنها استفاده برای درمان بیماران می شود برای درمان خانگی پوست نیز مناسب هستند.

وی افزود: لیزرهای مراکز پزشکی مکانیزم شده و محافظه کار هستند اما لیزرهایی که در ماهواره ها تبلیغ می شود قصدشان سودجویی و فریب مردم است و خاصیت درمانی ندارند.

وی در ادامه افزود: لیزرها انواع مختلف دارند؛ سطحی، مخقی، لیزرهای عمقی بسیار خطرناک هستند و بهتر است در دست مردم نباشند.این لیزرها نکات حفاظتی خاصی را می طلبند. لیزرهایی که در نشریات و تلویزیون معرفی می شوند کاربرد زیادی نمی توانند داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر درجه لنز بالا باشد منجر به سوختگی پوست می شود. سوختگی با لیزر می تواند به پوست آسیب های جبران ناپذیر وارد کند. لیزرهای خانگی به نام ipm برای از بین بردن موهای زائد بدن می تواند کاربردی باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: لیزرهای خانگی برای پاکسازی پوست مناسب نمی باشند و منجر به سرطان می شوند، بهتر است برای این کار از پزشک متخصص کمک گرفته شود و مراحل درمانی تحت نظر متخصص انجام شود و از جمله عوارضی که لیزرهای خانگی دارند می توان به سوختن پوست، اسکارم، ایجاد لکه های پوستی و آوردن بافت گوشت اضافه اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای از بین بردن جای جوش و لکه های پوست و اسکارهای پوستی از لیزرهای عمقی استفاده می شود، این کار در یک جلسه امکان پذیر نیست و باید چند دوره و تحت نظر پزشک متخصص انجام شود.

سطح درمان لیزرهای سطحی به کندی صورت می گیرد باید دقت کرد لیزرها عوارض جانبی، از پیش تعیین شده دارند و حتی بعد درمان نیز احتمال بروز عوارض آن وجود دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: لیزر ، اسکار ، سوختگی ، جوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.