رئیس پلیس فتا استان از پیش دستی پلیس در کشف پرونده سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه افراد در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، به نقل از خبری پليس، سرهنگ سيدموسی حسینی گفت: با تلاش ماموران پلیس فتا استان شخصی که در شبکه های اجتماعی با ارسال لینک های مخرب حاوی بدافزارهای جاسوسی، اقدام به سرقت اطلاعات گوشی قربانیان مي كرد، شناسایی و تحویل قانون داده شد.

وی در این رابطه توضيح داد: چندی پیش ذهن کارشناسان و کاراگاهان جوان پلیس فتا متوجه فردی شد که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقدام به ارسال لینک های مخرب می كرد، به طوری که فرد قربانی به محض باز کردن لینک دریافتی از طریق نرم افزارهای ارتباط جمعی، به صورت ناخواسته و بدون اطلاع کاربر مورد نظر، بد افزار جاسوسی بر روی گوشی فرد نصب و شروع به انتقال اطلاعات شخصی وی از طریق اینترنت گوشی می كرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: به محض شناسایی این بدافزار پرونده با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت و پس از شناسایی، متهم طی یک عملیات غافل گیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ حسینی خاطر نشان کرد: متهم هنوز فرصت سوء استفاده از این اطلاعات را نیافته و این نشان از هوشیاری پلیس در فضای مجازی و شناسایی سوء استفاده کنندگان از این فضا را دارد.

وی به شهروندان متذکر شد؛ در فضای مجازی با توجه به افزایش روزافزون کاربران و وجود افرادی که قصد سوء استفاده از این فضا را دارند، نیاز است شهروندان در استفاده بهینه از این فضا دقت لازم را داشته باشند و در شبکه های اجتماعی به لینک ها و فایل های ارسالی توجه و از باز کردن آنها خودداری کنند.

انتهای پیام/ب
برچسب ها: پلیس ، شناسایی ، شیراز ، دستگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.