جاسم غضبانپور، عكاس جنگ، گفت: انسان بودن بر هنرمند بودن اولویت دارد.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ جاسم غضبانپور، یكی از عكاسان پیشكسوت جنگ، در مراسم تجلیل از اسماعیل داوری گفت: رشته عكاسی و آن هم عكاسی دفاع مقدس، مظلوم‌ترین رشته‌ای بوده كه در این سال‌ها با آن مواجه بوده‌ایم.
 
این هنرمند عكاس افزود: اعتقاد من این است كه شخص در ابتدا باید انسان باشد و بعد عكاس، نقاش، فیلم‌ساز و ...  درواقع از نظر من، خصیصه انسان بودن بر هنرمند بودن اولویت دارد؛ یعنی در وهله اول انسان بزرگی است و بعد عكاس دفاع مقدس.
 
غضبانپور ادامه داد: در زمان دفاع مقدس افرادی بودند كه می‌گفتند عكاسان جنگ تاریخ مصرف دارند و با اتمام جنگ، تاریخ مصرف آن‌ها هم به پایان می‌رسد. این عده می‌گفتند چون صحنه جنگ، اكشن است، پس هر كس برود آنجا عكاسی كند، عكس‌هایش هنرمندانه از آب درمی‌آید. اما عكاسان جنگ این را ثابت كردند كه چنین نیست. اسماعیل داوری و بقیه افرادی كه هنوز مشغول فعالیت در این عرصه هستند، از تفحص عكاسی می كنند و همچنان به دفاع مقدس علاقه و ارادت‌شان را نشان می‌دهند، ثابت كردند كه هنوز عكاسی جنگ زنده و پویاست.
 
این عكاس خرمشهری با انتقاد از اینكه مانند روزهای جنگ، عكاسی برای عكاس جنگ سخت است، گفت: كسی كه بخواهد عكاسی جنگ كند همچنان باید هفت‌خوان رستم را طی كند. من كه سابقه زیادی در عكاسی جنگ دارم، اگر بخواهم تفحص را عكاسی كنم به من اجازه داده نمی شود؛ چه برسد به جوان‌هایی كه تازه می‌خواهند در این زمینه وارد شوند. امیدوارم قدر عكاسان و فیلم‌بردارانی را كه همپای رزمندگان برای دفاع مقدس تلاش كردند و با دوربین‌شان آن لحظات را ثبت كردند، بدانیم.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.