امام جمعه كاشان گفت: مسلح شدن دانشمندان جهان اسلام به علوم پيشرفته، سرنوشت ملت ها را رقم مي زند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، آيت الله عبدالنبي نمازي در ديدار با دانشمندان بين المللي دانشگاه كاشان، مجهز شدن جوانان به پيشرفته ترين علوم را ضروري دانست و اظهار داشت: رمز اقتدار نظام جمهوري اسلامي مجهز بودن به سلام علم و دانش است.

وي با بيان اينكه نظام جمهوري اسلامي به دليل اينكه طرفدار توحيد واسلام است مورد غضب دشمنان قرار دارد افزود: دانشمندان و استادان دانشگاه هاي بايد فرمول هاي حقايق هستي و علمي كه نشان از توحيد دارد به دانشجويان فرا دهند.

وي افزود: ما امروز با جبهه استكبار در جنگ هاي مختلف فرهنگي، اقتصادي و سياسي رويا رو هستيم و دشمن براي نابودي اسلام كمر همت بسته است.

امام جمعه كاشان با اشاره به اينكه خدواند باريتعالي اين جهان هستي را با همه عظمت و گستردگي به وسيله علم آفريده است تصريح كرد: اين علم قدرت توليد و زاييدگي دارد.

وي جهل را به معناي فقر و علم را ثروت و سرمايه دانست و افزود: امروز اگر بخواهيم پاسخ دنيا را بدهيم راهي جز مسلح شدن دانشمندان به فرمول هاي علمي نيست.

آيت الله نمازي خاطر نشان كرد: ملتي كه علم نداشته باشد پياده است و در رقابت ها هيچگاه پياده بر سواره نمي تواند سبقت گيرد.

وي علم را رمز گشايش گره هاي بشريت بيان كرد و افزود: با توجه به اينكه امروز جنگ بين علم و جهل است شرط پيروزي اين نبرد اين است كه علم در اختيار مردان صالح قرار گيرد و اگر علم در دست افراد ظالم باشد دنيا به تباهي كشيده مي شود.

عضو مجلس خبرگان رهبري از موفقيت دانشمندان و استادان دانشگاه كاشان در عرصه بين المللي قدرداني و خاطر نشان كرد: دانشمندان ما افراد صالح، معتقد به اصول و آداب و ارزش هاي اسلامي هستند كه اين ارزشمند و نعمت بزرگي است كه خداوند به شما عنايت كرده است.

آيت الله نمازي به دانشمندان بين المللي دانشگاه كاشان توصيه كرد: جوانان ودانشجوياني كه در اختيار شما و تحت تربيت شما هستند را عالم و متدين تربيت و اسرار و فرمول هاي علمي نظام هستي را براي آنها به درستي تحليل و تبيين كنيد.

رئيس دانشگاه كاشان نيز در اين نشست گزارشي از افتخارات دانشگاه را ارائه كرد و گفت: قرار گرفتن چهار استاد دانشگاه كاشان آقايان دكتر عليرضا اشرفي، دكتر مهران رضايي، دكتر سعادتمندي و دكتر مسعود صلواتي نياسر در رديف يك درصد برتر دانشمندان بين المللي جهان از افتخارات اين دانشگاه است كه در پنج رشته موفق به اين عنوان شده اند.

دكتر عباس زراعت قرار گرفتن دانشگاه كاشان جزء يك درصد دانشگاه هاي برتر جهان را از ديگر افتخارات اين دانشگاه بيان كرد و افزود: دانشگاه كاشان با كمك خيران و واقفان دو كرسي بين المللي برگزار كرده كه هزينه هاي آن را افراد خير تقبل كرده اند.

وي به راه اندازي رصدخانه ملي در كاشان اشاره كرد و گفت: راه اندازي اين رصدخانه فرصت مغتنمي براي تبادلات علمي و بين المللي محققان و دانشمندان جهان است.

وي همچنين از برگزاري كلاسهاي آنلاين در دانشگاه كاشان خبر داد و افزود: براي جلوگيري از فرار مغزها، دانشمندان ايراني كه در خارج از كشور بسر مي بردند اقدام به برگزاري اين كلاس ها كرده اند كه هزينه هاي آن توسط افراد خير تامين شده است. و همچنين با 10 دانشگاه خارجي تفاهم نامه بين المللي منعقد شده است.

دكتر زراعت با اشاره به اينكه با وجود محدوديتهاي مالي كه امسال دولت با آن مواجه بود و ميانگين رشد اعتبارات دانشگاه ها در سراسر كشور 7 درصد بوده است خاطر نشان كرد: اين درحالي است كه دانشگاه كاشان در سال آتي رشد 25 درصدي بودجه جاري و 54 درصدي بودجه عمراني را خواهد داشت..

براساس داده هاي منتشر شده از پايگاه طلايه داران علم تامسون رويترز، دكتر سيدعليرضا اشرفي در رشته رياضي، دكترمهران رضايي در رشته شيمي، دكترعباس سعادتمندي در رشته رياضي و دكترمسعود صلواتي نياسري در رشته هاي شيمي و نانوفناوری از دانشگاه كاشان در زمره يك درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمي جهان قرار گرفته اند. 




انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.