مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد از صدور مجوز حفاری خط 3 قطارشهری مشهد از سوی دولت در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کیانوش کیامرز گفت: در دهه فجر مجوز حفاری خط 3 قطارشهری مشهد از سوی دولت صادر خواهد شد.

ویبا اشاره به تاکید دولت بر عدم شروع حفاری خط جدید پیش از پایان خط قبلی افزود: به دلیل شرایط ویژه مشهد هیچ‌گاه منتظر نبوده و نمی‌مانیم که خطی تمام شود تا خط دیگری شروع گردد.

کیامرز خاطرنشان کرد: دستگاه حفار 1400 تنی دمونتاژ شد و به محل شروع حفاری خط 3 منتقل گردید و مراحل مونتاژ آن تا پایان سال در شفت خط 3 به طول خواهد انجامید.

وی طول خط 3 را 28.5 کیلومتر دانست و گفت: این خط، طولانی‌ترین خط قطارشهری در مشهد با 24 ایستگاه خواهد بود که از انتهای قاسم‌آباد به شهرک ابوذر سرویس‌دهی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد اضافه کرد: تا 5 سال آینده معادل 7هزار میلیارد تومان برآورد هزینه برای احداث خط 3 شده است.

کیامرز با اشاره به اینکه مشهد اولین شهری است که توانسته از ارز برای خطوط قطارشهری استفاده کند، گفت: ۱۴۱ میلیون یورو ارز از منابع دولتی تامین کردیم و با کمک بانک صادرات از صندوق توسعه ملی منابع مورد نیاز احداث خطوط قطارشهری را فراهم نمودیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد کار کارخانه سگمنت‌گذاری را برای خط 2 تمام شده عنوان کرده و خاطرنشان ساخت: هم‌اکنون این کارخانه، تولید سگمنت برای خط 3 قطارشهری را شروع کرده است.

انتهای پیامس/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.