جوانان نویسنده و شاعر ما در معرض خطر هستند و جشنواره‌هایی مانند جشنواره جوان سوره با نیازسنجی و بها دادن به جوانان سعی دارند ادبیات ما از ریشه شكل بگیرد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ قاسمعلی فراست، داستان‌نویس و روزنامه‌نگار، كاربردی شدن كارگاه های داستان نویسی را لازم خواند و در این رابطه خاطرنشان كرد: باید برای بهتر شدن خروجی كارگاه هایی كه مستلزم صرف هزینه و زمان است، سعی كنیم از پرداختن به مباحث تئوری و متكلم وحده بودن پرهیز كرده و با گفت‌وگومحوری و مشاركت گروهی سعی كنیم جلسات مفیدی را برای شركت كنندگان كه معمولاً هم جوان هستند، داشته باشیم.
 
ایه نویسنده نسبت به نیازسنجی برای تشكیل كارگاه ها و توجه به محرومیت آموزشی كه در استان‌های كشور وجود دارد، تذكر داد و گفت: بسیاری از هنرمندان جوان در شهرستان ها از داشتن كلاس های آموزشی و یادگیری تكنیك های داستان نویسی بی بهره اند و باید توجه مسئولان ارگان‌های فرهنگی و هنری بیش از پیش به آن مناطق باشد.
 
وی ادامه داد: حوزه هنری در این زمینه نقش بسیار حساسی دارد و با توجه به گسترده بودن این نهاد انقلابی سراسر كشور باید سعی كند ارتباط های خود را با هنرمدان مستعد نواحی محروم برقرار كند و با حمایت های مادی و معنوی از آن ها سعی كند رسالت انقلابی بودن خود را حفظ كند.
 
فراست درخصوص جشنواره شعر و داستان جوان سوره كه مخاطبان آن را جوان‌ترها شكل می دهند، این طور گفت: وجود این چنین جشنواره هایی كه با بها دادن به جوانان سعی دارد ادبیات ما از ریشه شكل بگیرد، فرصتی مغتنم است و باید آن را ارج نهاد؛ ولی باید گفت كه جوانان نویسنده و شاعر ما خیلی در معرض خطر هستند و اگر در جشنواره ها بی برنامگی داشته باشیم ممكن است به اشتباه مسیر زندگی ادبی یك جوان را به خطر اندازیم.
 
این نویسنده كشورمان تصریح كرد: مسئولان این جشنواره باید حتماً توجه داشته باشند كه  بعد از شناسایی و تقدیر از استعدادهای جوان باید با فراهم آوردن بسترهای لازم و حمایت هایی در قالب چاپ آثار و مهیا كردن فرصت های  آموزش تكمیلی و ... شرایط را به گونه ای رقم بزنند كه این استعدادها در مسیر درست پرورش یابند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار