به گزارش
حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ قاسمعلی فراست، داستاننویس و روزنامهنگار، كاربردی شدن كارگاه های داستان نویسی را لازم خواند و در این رابطه خاطرنشان كرد: باید برای بهتر شدن خروجی كارگاه هایی كه مستلزم صرف هزینه و زمان است، سعی كنیم از پرداختن به مباحث تئوری و متكلم وحده بودن پرهیز كرده و با گفتوگومحوری و مشاركت گروهی سعی كنیم جلسات مفیدی را برای شركت كنندگان كه معمولاً هم جوان هستند، داشته باشیم.
ایه نویسنده نسبت به نیازسنجی برای تشكیل كارگاه ها و توجه به محرومیت آموزشی كه در استانهای كشور وجود دارد، تذكر داد و گفت: بسیاری از هنرمندان جوان در شهرستان ها از داشتن كلاس های آموزشی و یادگیری تكنیك های داستان نویسی بی بهره اند و باید توجه مسئولان ارگانهای فرهنگی و هنری بیش از پیش به آن مناطق باشد.
وی ادامه داد: حوزه هنری در این زمینه نقش بسیار حساسی دارد و با توجه به گسترده بودن این نهاد انقلابی سراسر كشور باید سعی كند ارتباط های خود را با هنرمدان مستعد نواحی محروم برقرار كند و با حمایت های مادی و معنوی از آن ها سعی كند رسالت انقلابی بودن خود را حفظ كند.
فراست درخصوص جشنواره شعر و داستان جوان سوره كه مخاطبان آن را جوانترها شكل می دهند، این طور گفت: وجود این چنین جشنواره هایی كه با بها دادن به جوانان سعی دارد ادبیات ما از ریشه شكل بگیرد، فرصتی مغتنم است و باید آن را ارج نهاد؛ ولی باید گفت كه جوانان نویسنده و شاعر ما خیلی در معرض خطر هستند و اگر در جشنواره ها بی برنامگی داشته باشیم ممكن است به اشتباه مسیر زندگی ادبی یك جوان را به خطر اندازیم.
این نویسنده كشورمان تصریح كرد: مسئولان این جشنواره باید حتماً توجه داشته باشند كه بعد از شناسایی و تقدیر از استعدادهای جوان باید با فراهم آوردن بسترهای لازم و حمایت هایی در قالب چاپ آثار و مهیا كردن فرصت های آموزش تكمیلی و ... شرایط را به گونه ای رقم بزنند كه این استعدادها در مسیر درست پرورش یابند.
انتهای پیام/