بمناسبت روز جهانی تالاب ها مراسمی درحاشیه تالاب بین المللی کانی برازان شهرستان مهاباد برگزار گردید.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد؛ در این مراسم که با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد برگزار گردید، جمعی از اعضای تشکل های زیست محیطی مهاباد، دانش آموزان، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی ،مسئولان و جمعی از اهالی چند روستای حاشیه این تالاب علاقه مندان به تالاب ها حضور داشتند.

معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد در این مراسم با قدردانی از فعالان و دوستداران تالابها گفت، تالاب ها نقش مهمی در حفظ اکوسیستم طبیعی و محیط زیست ایفا می کنند.

رزاق حسن پور افزود: تالاب ها در شمار مهمترین زیست بوم ها قرار دارند که به لحاظ کارکردهای زیست محیطی، اقتصادی و گردشگری آن، از اهمیت و جایگاه بالایی در زندگی جوامع انسانها به ویژه جوامع محلی اطراف آنها برخوردار هستند.

حسن پور گفت: تالابها در بخش گردشگری هم می توانند مورد توجه قرار گیرند و آن را به یک منبع مهم درآمدی به ویژه برای روستائیان حاشیه تالاب تبدیل کنند.

معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد ، با اشاره به وضعیت بحران فعلی آب در کشور گفت:آب یکی از مواد اولیه تالابها به شمار می رود که نیاز است در زمینه استفاده از آن نه تنها دربخش های کشاورزی و آشامیدنی بلکه در بخش های زیست محیطی نیز مدیریت لازم صورت گیرد.

درحاشیه این مراسم، نمایشگاه آثار نقاشی 200 نفر از دانش آموزان شهرستان مهاباد که با موضوع تالابها و محیط زیست تهیه شده بود به نمایش درآمد و در پایان به 19 اثر برتر این مسابقه جوایزی داده شد.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.