تعداد ملی پوشان دو تابعیتی در فوتبال ایران محدود نبوده، در این گزارش به بررسی عملکرد هر یک از آنها پرداخته شده است.

تاپ// ملی پوشان دو تابعیتی تیم ملی را بشناسید  به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بازیکنان زیادی با تابعیت دوگانه تا به حال وارد فوتبال کشور شده اند که برخی از آنها در تیم ملی ایران موفق و برخی هم ناموفق بودند.

 در این گزارش ویژگی‌های بعد از اشاره به نامشان، عملکرد آنها را نیز بررسی می‌کنیم.

بازیکن های دو تابعیتی ایران
1-امیر مسعود برومند، نخستین بازیکن بود که بین سال‌های 1337 تا 1326 در تیم ملی ایران در 12 بازی به میدان رفت و 10 گل به ثمر رساند. وی پدر و مادر ایرانی داشت و برای تیم ملی لبنان هم بازی کرده بود.

2- پیرکارلو، دیگر بازیکنی بود که تابعیت لهستانی داشت و در سال 1326 تنها یک بازی برای ایران به میدان رفت.

3- لیث نوبری که تابعیت عراقی داشت سال 1379 سه بازی برای ایران انجام داد.

4- امیر شاپورزاده، بین سال‌های 1386تا 1387 در چهار بازی برای تیم ملی ایران به میدان رفت، وی تابعیت آلمانی داشت.

5- اشکان دژاگه که به گفته بسیاری از کارشناسان بهترین لژیونر تاریخ فوتبال ایران است، وی از سال 1390 برای تیم ملی به میدان رفته و در 30 بازی 6 گل به ثمر رسانده است. دژاگه برای تیم‌های پایه آلمان نیز بازی کرده است.

6- امید نظری، سال 1391 به تیم ملی ایران آمد و در پنج بازی‌ای که به میدان رفت یک گل به ثمر رساند، وی تابعیت سوئدی داشت و در همین کشور به دنیا آمد.

7- رضا قوچان‌نژاد، ستاره این روزهای تیم ملی تابعیت هلندی دارد و از سال 1391، 28 بازی برای ایران به میدان رفته و 13 گل به ثمر رسانده است.

8- دانیال داوری، تنها لژیونر دروازه‌بانی بود که سال‌ 1392 به تیم ملی ایران آمد و تا این لحظه در چهار بازی برای ایران به میدان رفته است دواری مانند دژاگه، شاپورزاده و زندی تابعیت آلمانی دارد.

9- آخرین لژیونر که به ایران آمد مهرداد بیت آشور بود که در سال 1392 تا الان 4 دیدار برای تیم ملی ایران به میدان رفته است.

از میان این 10 لژیونری که به ایران آمدند، تنها سه نفر آنها عملکرد قابل قبولی داشتند، فریدون زندی یکی از آن بازیکنانی بود که حضور مؤثری در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2006 آلمان داشت. وی در میان دو رگه‌ها بیش از همه برای تیم ملی به میدان رفته است پست فریدون زندی هافبک ، اشکان دژاگه بازیکن 29 ساله تیم ملی ایران که رده‌های سنی آلمان نیز به میدان رفته است مانند فریدون زندی سابقه بازی در باشگاه‌های اروپایی مانند هرتابرلین، وولفسبورگ و فولام را دارد.

عملکرد دژاگه در تیم ملی ایران تا این لحظه عالی بود که هر برای این تیم به میدان می رفت تاثیرگذار بود.

رضا قوچان‌نژاد هم جزو بازیکنان دورگه‌ای بوده که عملکرد خوبی در تیم ملی ایران داشته است وی سه گل تاثیرگذار در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل به ثمر رسانده که باعث صعود تیم ملی به جام جهانی شد قوچان‌نژاد همچنین تنها گل ایران در جام جهانی 2014 برزیل را به ثمر رساند.

ویژگی مشترک زندی، دژاگه و قوچان‌نژاد این است که هر سه در رقابت‌های جام جهانی برای تیم ملی بازی کرده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دورگه ، دژاگه ، تیم ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار