مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه پرچم ولایت فقیه همیشه باید برافراشته باشد، گفت: ولایت فقیه عالی‌ترین منشور اداره جامعه و مردم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله نوری همدانی در همایش جایگاه، وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری با عنوان «امنای امت» که پیش از ظهر پنج‌شنبه با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین تعدادی از اعضای مجلس خبرگان و اساتید حوزه در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری به نور علم و فقاهت مزین است، گفت: مسئله ولایت فقیه یک مسئله فلسفی، کلامی، فقهی، قرآنی، روایی و تاریخی است.
 
وی با بیان این مطلب که ولایت فقیه یک مسئله چند بعدی و چند جانبه است، گفت: انسان‌ها در سایه شایستگی رهبری به کمال می‌رسند.
 
آیت الله نوری همدانی با تأکید براینکه هیچ‌گاه زمین از وجود حجت خالی نمی‌ماند، گفت: در سیره و کتب شیعه مبسوط‌ترین و مهم‌ترین مسئله ولایت فقیه و امامت امت است.
 
وی با تبیین آیات قرآنی در مورد ولایت پرداخت و گفت: از دیدگاه قرآن «اولی الامر» تنها کسانی هستند که دارای امر ولایت هستند.
 
استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تأکید براینکه قرآن در مورد مسئله ولایت امت پیش بینی اختلاف و درگیری و اعمال سلیقه را کرده است، گفت: کسانی که علیه اولی الامر موضع می‌گیرند در واقع در مقابل نور پروردگار ایستادگی می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه خلقت جهان کامل و بی‌نقص است، گفت: چنین خلقتی نیاز به مدیریت و رهبری یک انسان کامل و شایسته دارد
.
آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه خداوند از ابتدای خلقت به مسئله ولایت توجه داشته است، گفت: پرچم ولایت همیشه باید برافراشته باشد و نباید زمین بدون جانشین باقی بماند.
 
این مرجع تقلید شیعیان، ولایت فقیه را عالیترین و مهم‌ترین منشور اداره جامعه و مردم معرفی کرد و گفت: نبود ولایت فقیه در ۲۵ سال اول بعد از رحلت پیامبر اکرم ضایعه بزرگی برای حکومت اسلامی بود و انحرافات بزرگی اتفاق افتاد.
 
وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) در دوره زعامت خود والی و جانشین در مکان‌های مختلف تعیین می‌کردند، گفت: فقها و علمای شیعه در طول تاریخ قائل به تشکیل حکومت و استقرار ولایت فقها بر مردم بوده‌اند.
 
آیت الله نوری همدانی، وجود مشکلات و معضلات مختلف اجتماعی را به نبود ولایت فقیه مرتبط دانست و گفت: متأسفانه در طول تاریخ بعد از اسلام استکبارهای داخلی و خارجی نگذاشتند که مدیریت سیاسی و حکومتی جامعه در دست فقها و علمای شایسته باشد و جهان اسلام را دچار گرفتارهای متعددی کردند.
 
وی با انتقاد از شعار جدایی دین از سیاست و تقبیح اندیشه‌های دین گریز برخی از سیاستمداران، گفت: حضرت امام با تأکید بر نقش و هنر مردم توانستند زمینه‌های استقرار حکومت اسلامی را فراهم آورند.
 
استاد سطوح عالیه حوزه علمیه با تأکید بر اینکه فریاد‌ها و شعارهای امام خمینی(ره)‌‌ همان فریادهای پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) در جنگ حنین و احد بود، افزود: انقلاب امام، کل جهان را بیدار و خواب مستکبران را آشفته کرد.
 
آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه قیام امام راحل کهنه شدنی نیست، گفت: حق و حقیقت همیشه تازه می‌ماند و هیچکس نمی‌تواند اصولی که حضرت امام زنده کردند را به فراموشی بسپارد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.