معاون امور حقوقی رئیس‌جمهور گفت: علاوه بر ارتقای مهارت‌های علمی و عملی، ارتقاء دانش و بینش به ویژه در مسایل حقوقی ضروری است.

باید از همه ظرفیت‌های بانوان در عرصه حقوقی برای دفاع از کشورمان استفاده کنیمبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، الهام امین‌زاده معاون امور حقوقی رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه در اختتامیه نخستین دوره آموزشی ارتقاء مهارت‌های علمی و عملی حضور زنان در مجامع بین‌المللی اظهارداشت: با ارتقاء دانش حقوقی می‌توان به خوبی از پس حملات و بحران‌های حقوقی برای دفاع از حقوق کشور سربلند بیرون بیاییم.

وی با اشاره به اهمیت و کاربردی بودن قوانین تطبیقی در حوزه زنان در عرصه داخلی نسبت به سایر کشورهای دنیا تصریح کرد: مطالعات تطبیقی نباید کپی و الگو برداری از دیگر کشورها باشد چرا که از لحاظ بومی و اسلامی امکان الگوبرداری ندارد و باید با نگاه علمی مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی مطالعات انجام شود وگرنه ضربه‌هایی به زنان وارد خواهد شد.

امین‌زاده بر ضرورت آگاهی بانوان از مهارت‌های مدیریتی تأکید کرد و ادامه داد در این صورت زنان می‌توانند در مجموعه تحت امر خود و همچنین خانواده نشاط به ارمغان آورند.

معاون امور حقوقی رئیس‌جمهور اعزام متخصصین و دیپلماسی عمومی فعال و غیرفعال را از مهمترین عرصه‌های حضور زنان در مجامع بین‌المللی برشمرد و گفت: اگر در دیپلماسی فعال یا غیرفعال تقسیم کار به خوبی انجام نشود به منافع کشور ضربه وارد خواهد شد.

امین‌زاده تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌های بانوان در عرصه حقوقی برای دفاع از مواضع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم.

معاون امور حقوقی رئیس‌جمهور با بیان این که باید از حقوق بشری و شهروندی حداقل آگاهی وجود داشته باشد، اظهار داشت: آگاهی از قوانین مرتبط با حقوق دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و آموزه‌های دینی درباره حریم خصوصی به زنان برای حضور مؤثر در مجامع بین‌المللی کمک می‌کند.

امین‌زاده در ابتدای سخنان خود با قدردانی از معاونت رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده و دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه برای برگزاری این دوره‌های ارزشمند گفت: با برگزاری این دوره‌ها بانوان کشور آمادگی می‌یابند تا حضوری مؤثر در مجامع بین‌المللی داشته باشند و برگزاری این گونه دوره‌ها برای سازمان‌های مردم‌نهاد، بخش خصوصی و دولتی ضروری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار