لرستان؛

حضور 220 کارآموز لرستانی در کلاس های صنایع دستی

سرپرست معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از حضور 220 کارآموز لرستانی در کلاس های صنایع دستی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عادلی افزود: این دوره از کلاس ها به صورت رایگان برگزار شده و کارآموزان چهار مرکز و در هفت رشته به فراگیری هنرهای دستی می پردازند.

وی گفت: در شهر خرم آباد سه رشته ساخت زیورآلات، کارگاه چرم مقدماتی وپیشرفته وکارگاه باتیک (چاپ نقاشی روی پارچه) آموزش داده می شود که در این دوره 109 کارآموز خرم آبادی حضور دارند.

سرپرست معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان  افزود: همزمان با شهرستان خرم آباد دوره جاجیم بافی در شهرستان الیگودرز، جاجیم بافی و طراحی گلیم در شهرستان کوهدشت و رشته قلم زنی و چرم در شهرستان دورود برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه دوره های یاد شده به عنوان دوره اول این کلاس ها در استان محسوب می شود؛ گفت: علاوه بر کلاس های فعلی در فروردین سال 1395 دوره دوم در شهرهای بروجرد، نورآباد، الشتر و دوره چگنی کلاس های مختلف صنایع دستی برگزار می شود.

عادلی گفت: با برگزاری این دوره های آموزشی رایگان علاوه بر انتقال دانش هنرهای دستی به همه افراد علاقمند می توان زمینه ایجاد اشتغال را در جامعه فراهم کرد.

تعداد یکصد رشته صنایع دستی رایج در لرستان فعالیت دارند که از این تعداد 48 رشته مختص به استان های زاگرس نشین می باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.