دو زن مهاجر در تلاش برای رسیدن به اروپا به دلیل سرمای شدید در منطقه ای کوهستانی در جنوب بلغارستان جان باختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه های اینترنتی بالکان، این دو زن از یک گروه 19نفره مهاجران و آوارگان جنگی بودند که در بین آنها یازده کودک وجود داشت و پلیس مرزی آنها را در نزدیکی منطقه ای به نام «مالو ترنوو» در جنوب شرقی بلغارستان پیدا کرد.

بنا براطلاعیه وزارت کشور بلغارستان، رومیانا باشواروو وزیر کشور بلغارستان در گفت وگو با تلویزیون خصوصی «ب تی وی» این کشور گفت که تلاش ماموران گشتی برای نجات این دو زن که از سرما در وضعیت نامناسبی قرار داشتند موفقیت آمیز نبود.

در اطلاعیه وزارت کشور بلغارستان همچنین گفته شده که هویت این دو زن که یک نفر از آنها بین 16تا 18 سال و دیگری بین 30 تا 40 سال داشت تاکنون مشخص نشده است.

تمامی کودکان از این گروه 19نفره که سنین آنها بین 4 تا 6 ساله گفته شده و توسط ماموران گشتی پلیس در حالت سرمازدگی در منطقه کوهستانی یافت شده اند به بیمارستان انتقال داده شدند.

گفته شده که دمای هوا در این منطقه منهای 30 درجه با شرایط نامطلوب زمستانی و بادهای سرد بوده است.

این دومین بار است که آوارگان جنگی جان خود را در بلغارستان در مسیر رسیدن به صربستان و رفتن به کشورهای شمال اتحادیه اروپا جان خود را از دست داده اند. در ژانویه امسال نیز جسد دو مرد مهاجر در منطقه کوهستانی در مرز بلغارستان با صربستان پیدا شده بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار