مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: از این تعداد یک‌هزار و 950 روستای بالای 20 خانوار جمعیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدی با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 190 روستای آذربایجان‌شرقی از نعمت طرح نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی بهره‌مند شده‌اند،اظهار داشت: از این تعداد یک‌هزار و 950 روستای بالای 20 خانوار جمعیت دارند که اکثرا تحت پوشش طرح نوسازی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در این روستاها بیش از 118 هزار واحد مسکونی با زیربنای 11 میلیون و 800 هزار مترمربع ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به میزان اعتبار هزینه شده برای احداث واحدهای فوق‌الذکر اشاره و یادآور شد: برای ساخت این واحدها در مجموع 2 هزار 400 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و با بازپرداخت 12 ساله پرداخت شده‌اند.

محمدی تصریح کرد: طرح نوسازی در ایجاد اشتغال نقش بسزایی داشته و معمولا در ساخت یک واحد مسکونی 60 متری حداقل یک نفر شغل مستقیم ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: در 10 سال گذشته برای ساخت 11 میلیون و 800 هزار واحد مسکونی بیش از 196 هزار شغل مستقیم میانگین سالانه 19 هزار و 600 نفر برای کارگران و بالاخص نیروهای ماهر بومی ایجاد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی افزود: طرح نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در ماندگاری روستائیان در زادگاه خودشان و جلوگیری از مهاجرت تاثیر بالایی دارد و روستائیان عزیز با داشتن خانه امن و مطمئن به آینده زندگی امیدوار و نشاط و شادی را به ارمغان می‌آورد.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.