با دستور معاون اول رئیس‌جمهور عملیات آبرسانی به شهرهای سعادتشهر و ارسنجان و روستاهای تابعه استان فارس آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عملیات آبرسانی به شهرهای سعادتشهر و ارسنجان و روستاهای تابعه استان فارس به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور استاندار و مدیران بخش آب استان در محل اجرای طرح‌ آغاز شد. 

با دستور معاون اول رئیس‌جمهور، "سید علی‌محمد افشانی" استاندار فارس، طرح آبرسا‌ني به شيراز از سد درود زن با جمعیت 2 میلیون و 414 هزار نفر، طرح آبرساني به ارسنجان و سعادت شهر از سد سيوند با جمعیت تحت پوشش 67870 نفر، طرح آبرساني به جهرم از سد قير با جمعیت 251 هزار نفر و طرح آبرساني فسا و استهبان با جمعیت 289 هزار نفر را آغاز کرد. 

حمیدرضا دهقانی با اشاره به 1 هزار و 157 میلیارد ریال تسهیلات این طرحها گفت: با آغاز این عملیات از محل سرمایه‌گذاری بانک‌های سپه و پارسیان، 219 کیلومتر لوله جهت طرحهای انتقال آب خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن، آبرسانی به جهرم و قیر از سد سلمان فارسی، آبرسانی به فسا و استهبان از سد رودبال، آبرسانی به سعادت شهر و ارسنجان از سد سیوند تامین می شود.  

مدیرعامل آب منطقه ای فارس در خصوص طرح آبرسانی به شهرهای ارسنجان و سعادت شهر و روستاهای تابعه افزود: خرید و اجرای 48 کیلومتر لوله فولادی، 8 مخزن ذخیره، یک ایستگاه پمپاژ و حفر 6 حلقه چاه آب شرب از بخش های این طرح است که با تامین اعتبار 450 میلیارد ریال صورت می گیرد. 


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
سد سیوند باعث افزایش رطوبت در محیط پاسارگاد شده و این رطوبت داره اثار باستان مارو تخریب میکنه یعنی اثاری که طی دو هزارو پانصد سال خراب نشدن ممکنه طی ده سال نابود شه خواهشا پیگیری کنید