فرهنگسرای بهمن میزبان آثار جمعی از دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه هنر است.

سینا رضایی عضو انجمن علمی نقاشی دانشگاه هنر در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایشگاه گروهی دانشجویی که در فرهنگسرای بهمن برگزار شده، گفت: حدود 50 اثر از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه هنر تهران در این نمایشگاه ارائه شده که شامل مدیا و تکنیک‌های مختلف از جمله میکس مدیا، طراحی، چاپ، رنگ روغن و اکرلیک است که ابعاد آنها نیز از چاپ خیلی کوچک تا بزرگترین آنها که 180*150 طراحی شده است.
 
وی افزود: این نمایشگاه، اولین نمایشگاه گروهی است که توسط انجمن علمی نقاشی دانشگاه هنر برگزار شده که پس از یک فراخوان داخلی که در دانشگاه منتشر شد آثار دریافت شده و توسط اساتید و اعضای انجمن داوری گردید و در نهایت برای نمایش آماده شد.
 
وی خاطرنشان کرد: موضوع نمایشگاه آزاد بود و بعد اقتصاد و فروش آثار در برگزاری آن مدنظر ما نبود. هدف کلی ما از برپایی این نمایشگاه این بود که دانشجویان از تفکری که محدود به دانشگاه و کلاس و پروژه و دریافت نمره باشد خارج شده و به صورت حرفه‌ای به تمام کارها و تجربه‌هایش از جمله آثار ارائه شده در کلاس درس نگاه کند.
 
وی یادآور شد: خیلی از کارها و تمرین‌های کلاسی شاید قابلیت ارائه در یک نمایشگاه را داشته باشد و دانشجوی هنر به عنوان آرتیست نباید از آن غافل باشد.  
 
وی ادامه داد: با نگاهی به هنر روز دنیا می بینیم که امروز حتی خطی خطی‌های پیکاسو هم به عنوان آثار هنری قلمداد می‌شود. البته به هیچ وجه بحث تشبیه نیست اما دانشجوی امروز باید بداند که تمام دغدغه‌ها و تجربه‌هایش را جدی بگیرد و به این فکر کند که چه کاری را به عنوان یک هنرمند می‌خواهد به جامعه ارائه دهد.
 
گفتنی است این نمایشگاه تا 29 بهمن در فرهنگسرای بهمن میزبان هنردستان است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار