رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تبریز گفت: حدود شش هزار نفر گروه پرستاری متشکل از پرستار، اتاق عمل، هوشبری و بهیار در مراکز دانشگاه و غیر دانشگاه استان فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از تبریز؛صفری در گفتگو با خبرنگاران افزود: از این تعداد حدود چهار هزار و 700 نفر در مجموعه مراکز دانشگاهی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به حداقل استانداردها نیاز به جذب دو هزار پرستار در کل استان وجود دارد.

صفری گفت: به ازای هر تخت بیمارستانی در کشور 0.5 تا 0.8 پرستار وجود دارد که این شاخص در آذربایجان شرقی در بهترین حالت 0.8 پرستار می باشد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت برای رفع کمبود نیرو برنامه ای داشت که بر اساس ان بیمارستان ها بتوانند پرستار تربیت کنند، اما نظام پرستاری با ارائه مستندات، راهکارها و توضیح منطقی این بحث را تقریبا متوقف کرد.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تبریز با تاکید بر اینکه ضروری است افزایش تعداد نیروی پرستاری در بیمارستان ها با جذب دانشجویان پرستاری صورت گیرد، افزود: در سطح کشور 181 دانشکده با ظرفیت تربیت سالانه هفت هزار و 500 دانشجوی پرستاری وجود دارد که از این آمار سالانه در حدود 200 پرستار از 10 دانشکده پرستاری و مامایی استان فارغ التحصیل می شوند.

وی با تاکید بر اینکه در جذب دانشجویان پرستاری تمهیدات لازم برای جذب دانشجویان بومی در هراستان باید مدنظر قرار گیرد، گفت: حدود 20 درصد دانشجویان استان غیربومی هستند که پس از اتمام تحصیلات در مراکز درمانی استان جذب نمی شوند.

صفری با اشاره به اینکه در تامین نیرو، هزینه و منابع مشکل داریم، گفت: هزینه نیروهای استخدامی با نیروهای شرکتی تقریبا برابر است و 500 نیروی شرکتی در استان فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: نیروهای شرکتی با وجود دریافت هزینه های تقریبا مساوی از رضایتمندی و امنیت شغلی لازم برخوردار نیستند.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تبریز اضافه کرد: از مسئولان وزارتی در خواست داریم نسبت به تغییر رویه خود در جذب نیروهای پرستاری اقدام کنند و نسبت به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به رسمی اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات و سختی های کار، پرستاران به ایفای رسالت سنگین و موثر خود پایبند هستند و با توجه به امکانات کم موجود برای ارایه بهترین خدمات تلاش می کنند.

صفری با بیان اینکه امر مراقبت کاری پرفشار و پراسترسی است، گفت: هر چه دغدغه فکری پرستار کاهش یابد، ارایه خدمات مطلوب تر خواهد شد.
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.