در پی درگذشت یک قاضی دادگاه فدرال، جمهوری‌خواهان با جایگزینیِ فرد دیگری از سوی اوباما به‌شدت مخالفت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پولیتیکِس یو‌اِس‌اِی در مطلبی نوشت: پس از آنکه آنتونین گرگوری اسکالیا، قاضی 79 ساله و متمایل به جمهوری‌خواهان، دیروز (شنبه) درگذشت، جمهوری‌خواهان در مقابل جایگزینیِ هر فرد دیگری از سوی اوباما جبهه گرفتند. این مانع‌تراشی‌ها، واکنشِ تند دموکرات‌ها را به دنبال داشته است.

سناتور «پاتریک لیهای» از اعضای ارشد کمیته قضایی سنای آمریکا در مقابل ممانعت جمهوری‌خواهان از تأیید نامزد مورد نظر اوباما، واکنش تندی نشان داد. او گفت که دیوان عالی آمریکا مهمتر از آن است که با حداقل پرسنل اداره شود.

او در ادامه گفت: «جنگ میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مدت‌هاست آغاز شده است. دیوان عالی آمریکا برای برقراری آزادی در این کشور آنقدر مهم است که اجازه نمی‌دهیم به دلیل پاره‌ای از تندروی‌های تعصب‌آمیز، از نیروهای فعال خالی شود.»

«تد کروز» که یکی دیگر از اعضای کمیته قضایی سنای آمریکا است، پیش از این نیز علاقه جمهوری‌خواهان به مانع‌تراشی برای انتخاب نامزد مورد نظر اوباما را مطرح کرده بود.

در انتهای این گزارش آمده است: واقعیت امر این است که اوباما در دو مرحله انتخابات آمریکا به عنوان رییس جمهور این کشور برگزیده شده و حدود یک سال تا پایان ریاست جمهوری او باقی مانده است. او هنوز رییس جمهور آمریکاست و این اجازه و اختیار را دارد تا فرد مورد تأیید خود را به عنوان جایگزین آنتونین گرگوری اسکالیا معرفی کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار