معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از ثبت ۳۰۰۰موقوفه جدید د رکشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام احمد شرف خانی دراختتامیه جشنواره ملی عکس وقف در همدان گفت: وقف به ساخت مساجد و بیمارستان‌ها ختم نمی‌شود بلکه حتی در انرژی هسته‌ای نیز اتفاق افتاده است.


وی ادامه داد: ۱۷۳ هزار موقوفه در کشور وجود دارد که ساختار هرکدام از آن‌ها یک فیلم‌نامه است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: ۸۰۷ نوع نیت وقف در کشور وجود دارد وهنرمندان باید این نیت‌های زیبا را به تصویر بکشند تا تمدن خود را معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام شرف خانی گفت: موقوفات فقط به ساختمان‌های قدیمی ختم نمی‌شود بلکه در عرصه‌های دامداری، کشاورزی نیز بزرگ‌ترین موقوفات راداریم.

وی بابیان اینکه در سال جاری دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید لباس ایتام و مستمندان از درآمد موقوفات هزینه خواهد شد، گفت: کسانی که حق موقوفه را نمی‌دهند حق ایتام را می‌خورند و خداوند از حق‌الناس نخواهد گذشت.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بابیان اینکه هنر عکاسی مانند گذشته نیست که در ساختار نگارخانه‌ها یا سالن‌های همایش تعداد اندکی آن‌ها را ببینند، بیان داشت: اگر می‌خواهیم فرهنگی در جامعه ماندگار کنیم باید آن را در ساختار هنر به کار ببریم.

یک‌هزار و ۳۶۶ عکس به دبیرخانه اولین دوره بخش عکس از چهارمین دوره جشنواره وقف چشمه همیشه جاری ارسال شده بود که هیئت داوران ۳۶ اثر را برگزیدند.

در آئین اختتامیه این جشنواره سه اثر به عنوان برتر شناخته و تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه نقدی به ترتیب به عرفان سامان‌فر از استان فارس، طاهره رخ‌بخش از استان فارس و شهاب ناصری از استان کردستان اهدا شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.