بیشترین روابط خواهرخواندگی در ایران متعلق به اصفهان بوده که فلورانس ایتالیا نیز یکی از آنهاست.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان در دیدار با «جولیانو پیساپیا» شهردار میلان که با حضور استاندار اصفهان در هتل عباسی برگزار شد، اظهار کرد: استان و شهر اصفهان دارای جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای هستند به صورتی که در استان اصفهان بیش از 20 هزار اثر تاریخی و در شهر اصفهان بیش از دو هزار اثر تاریخی وجود دارد.

وی، با بیان اینکه اصفهان از گذشته تا به امروز توانسته عناوین جهانی مهمی را ازآن خود کند، افزود: اصفهان در این سال‌ها عناوین مهمی همچون پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2006، شهر جهانی صنایع دستی و شهر خلاق صنایع دستی را کسب کرده است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: هر ساله رویدادهای جهانی بسیاری در اصفهان برگزار می‌شود و ما در سال 2017 میلادی نیز میزبان کنوانسیون بین‌المللی راهنمایان تور جهان خواهیم بود.

وی اصفهان را شهری قدرتمند در حوزه دیپلماسی ارزیابی کرد و گفت: بیشترین روابط خواهرخواندگی ذر ایران متعلق به اصفهان بوده که فلورانس ایتالیا نیز یکی از آنهاست.

جمالی‌نژاد همچنین به عضویت اصفهان در سازمان‌های بین المللی متعدد اشاره و اظهار کرد: دبیرخانه بسیاری از این سازمان‌های بین‌المللی مانند ICCN ‌و آیریس در اصفهان واقع شده است.

وی با اشاره به روابط گذشته شهر اصفهان با شهر فلورانس به عنوان یکی از شهرهای خواهرخوانده خود گفت: اکنون که شهردار فلورانس به سمت نخست وزیر ایتالیا منصوب شده، فضای بسیار مناسبی برای تقویت روابط بین دو کشور مهیاست.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اصفهان با شهردار سابق فلورانس و نخست وزیر کنونی ایتالیا گفت‌وگو و مراودات سازنده‌ای در خصوص بافت‌های تاریخی اصفهان داشته است.

وی با تشریح ظرفیت‌های گسترده اصفهان در بخش گردشگری بیان کرد: اصفهان می‌تواند پاسخگوی سلایق مختلفی از گردشگران باشد زیرا یک شهر با گستره رویدادهای وسیع است.

جمالی‌نژاد با اشاره به سابقه 110 ساله زندگی مسالمت‌آمیز اقوام و ادیان مختلف در اصفهان گفت: این افراد با دین و قومیت‌های مختلف بدون هیچ تنشی در کنار هم به زندگی مشغول هستند.

شهردار اصفهان در پایان ابراز امیدواری کرد: که شهردار میلان در راستای افزایش شناخت و بازدید از جاذبه‌های تاریخی این کلانشهر باز هم به اصفهان سفر کند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.