اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی به اندازه اعتیاد به سایر مواد مخدر و شاید هم بیشتر، نگران کننده است.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها مخدری در بین جوانان باب شده است که نه دود دارد و نه اهلش بی حال می شود، جنسش هم گران نیست و برعکس سال به سال ارزانتر هم می شود، انگار اعتیاد به کابل و داده و تلفن فراگیرتر از هر مخدر دیگری است.

معتادان اینترنت به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کنند
 

آمارها نشان می دهند که اعتیاد به فضای مجازی در بین جوانان و نوجوانان کشورمان بیشتر بوده و این موضوع تبدیل به بحث داغ محافل روانشانی شده است.

طبق نظر کارشناسان به دلیل بی اطلاعی و یا کم اطلاعی از چگونگی تعامل افراد با فضای مجازی آسیب های روحی و روانی بسیاری از جملهترس های اضطرابی و یا اختلال در حوزه خواب این افراد متوجه افراد شده است.

بسیاری از کشورهای دنیا اقدام به تاسیس کمپ ترک اعتیاد به فضای مجازی کرده اند، در نمایشگاه رسانه های دیجیتال با خبر شدیم در ایران هم به تازگی کمپی تاسیس شده است که در آن هر نوع مسافری را می توان مشاهده کرد.

معتادان اینترنت به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کنند

کمپی که در تهران کمتر از سه روز است تشکیل شده و کلی مراجعه کننده، از مسئولین تا جوان ها و البته خبرنگارها داشته و آنطور که از مسئولین این کمپ مطلع شدیم در آینده قرار است تعداد این مراکز در نقاط مختلف تهران و سراسر ایران گسترش پیدا کند.

با مراجعه به این کمپ تنها چند تست روانشناسی و یک مشاوره نیاز است تا میزان اعتیاد شما به اینترنت بر آورد شودو در صورت نیاز دارو درمانی صورت گیرد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند سواد مجازی در کشور ما به خوبی ترویج داده نشده و کمبودها از زمان تحصیل دیده می شود، پیرو این امر و بازدید مسئولین آموزش پرورش از این کمپ در نمایشگاه رسانه های دیجیتال قرار است تا همکاری های گسترده ای بین آن ها صورت پذیرد.

معتادان اینترنت به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کنند

نفوذ ابزارهای جدید و هوشمند به نحوی بوده که کودکان و نوجوانان ما در چند سال اخیر تبدیل به بزرگسالان فضای مجازی شده اند و زندگی در دنیای غیر واقعی و سرگرم شدن به فضای مجازی چالش های جدیدی را ایجاد کرده از جمله اعتیاد به این فضا که برای ترک آن باید راهی به مراتب پیچیده تر از ترک اعتیاد به مواد مخدر را طی کنیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر فلاحی
۱۹:۲۵ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
سلام لطفا به من در ترک اعتیاد فرزندم به بازی کامپیوتری کمک کنید بگید کجا برم من در تبریز ساکنم