دادگاه رژیم صهیونیستی ضمن مخالفت با درخواست "محمد القیق" خبرنگار اسیر فلسطینی مبنی بر انتقال از بیمارستان رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در کرانه باختری، مدعی شد که وی عضو فعال جنبش حماس است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری آلمان، دادگاه رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد اسناد محرمانه نشان می دهد که القیق عضو فعال در جنبش حماس است و او با فعالانی در نوار غزه که تحت کنترل این جنبش قرار دارد، ارتباط دارد.

نوار غزه از 10  سال پیش از زمانی که حماس پیروز انتخابات پارلمانی شد، توسط رژیم صهیونیستی محاصره شده است و مانع از ورود هر گونه کمک‌های انسانی و مصالح ساختمانی برای بازسازی ویرانی‌های جنگ اخیر علیه غزه می شود.

رژیم صهیونیستی خبرنگارانی را که اقدام به پوشش خبری شرایط ناگوار غزه می کنند، به بهانه ارتباط با گروه‌های مقاومت که در برابر حملات نظامی این رژیم از ملت فلسطین دفاع می کنند، به صورت غیر قانونی بازداشت می کند.

محمد القیق از 24 نوامبر (3 آذر) گذشته در اعتراض به بازداشت غیر قانونی‌اش اعتصاب غذا کرده و به خاطر شرایط ناگوار جسمانی در بیمارستان بستری است.

اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی پیشتر از اعتصاب غذا برای توجه دادن جامعه جهانی به بازداشت بدون ایراد اتهام و محاکمه خود استفاده می کرده‌اند و القیق نخستین روزنامه نگار فلسطینی است که از این روش برای بیان اعتراض خود استفاده کرده است.

رژیم صهیونیستی گاهی دوره بازداشت متهمان را بدون محاکمه و صدور حکم دادگاه، تمدید می کند.

قانونی جنجالی که در سال گذشته میلادی تصویب شد، به ماموران رژیم صهیونیستی اجازه می دهد، به صورت اجباری به اسیران فلسطینی غذا دهند.

شمار اسرای فلسطینی دربند زندان‌های رژیم صهیونیستی به 7 هزار نفر می رسد که 23 نفر از آنها کودک هستند.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار