دبیر کمیته هوانوردی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی گفت: 37 برنامه مشخص در زمینه پروازهای تفریحی و آموزشی برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به صنعت هوانوردی در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ یعقوب انتصاری دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: برای توسعه هوانوردی عمومی 37 برنامه مشخص در زمینه پروازهای تفریحی، آموزشی برای دانش‌بنیان علاقه‌مند به صنعت هوانوردی در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: اقدامات و اهداف دوساله‌ای که طراحی کرده بودیم با تغییرات مهمی که در سازمان هواپیمایی کشور ایجاد شد با تأخیر زیادی اجرایی خواهد شد و همه‌ی مصوبات کمیته هوانوردی عمومی برای بار دوم مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

انتصاری بیان کرد: برای توسعه هوانوردی عمومی در کشور برنامه‌ای با عنوان توسعه هواپیمایی شخصی داریم که برای اجرایی شدن آن با سازمان‌های مربوطه مذاکراتی داشته‌ایم و امیدواریم این طرح در سال آینده به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: تاکنون قوانینی برای داشتن هواپیمایی شخصی و یا خانگی در کشور وجود نداشته ولی با تصویب قانون هواپیمایی شخصی این مشکل برطرف می‌شود.

انتصاری تأکید کرد: از این پس افراد می‌توانند به صورت انفرادی یا چند نفره اقدام به خرید هواپیما کنند و از این طریق افراد را به این رشته علاقه‌مند کرده و صنعت هوایی را وارد زندگی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: برای توسعه هوانوردی عمومی پروازهای تفریحی و آموزشی برای دانش‌آموزان بین 8 تا 12 سال در نظر گرفته‌ایم تا آن‌ها را به این رشته علاقه‌مند کنیم.

دبیر کمیته هوانوردی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی تصریح کرد: ستاد توسعه هوانوردی عمومی درمان بررسی ایجاد نمایشگاه یا پارک فناوری هوانوردی با همکاری شهرداری و دیگر نهادها است که این کار نیز به زودی به نتیجه خواهد رسید.

وی در بخش پایانی خاطرنشان کرد: تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش‌ نیز بسیار ضروری است که این کار را نیز به صورت مربی پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.