«خاطرات هنرپیشه نقش دوم» پس از 6 سال به روی صحنه می‌رود.

افشین زمانی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» گفت: این اثر نمایشی سال 88 در جشنواره دانشجویی شرکت کرد؛ اما در حال حاضر پس از 6 سال و بعد از 4 ماه تمرین آن را به روی صحنه می‌بریم.

وی ادامه داد: این نمایش روایتگر زندگی دو نفر از اهالی شهرستان در سال 55 است که برای کار نقل مکان می‌کنند و جذب گروه‌هایی می‌شوند که باید مقابل تظاهرکنندگان ضد حکومت پهلوی قرار گیرند.

زمانی در خصوص شیوه اجرایی این اثر نمایشی بیان کرد: متن این اثر روایی بوده و از تکنیک فاصله‌گذاری بهره گرفتیم. به صورتی که تا تماشاگر به احساس فرو می‌رود، فکر او را درگیر و مخاطب را با به کار افتادن خلاقیتش در پیشبرد نمایش سهیم می‌کنیم.

وی ادامه داد: شیوه بازی بازیگران روایی است؛ یعنی هر بازیگر در حالی که به روایت نقش خود می‌پردازد باید به مخاطبان نیز نهیب بزند.

کارگردان نمایش «ننه دلاور» خاطرنشان کرد: مخاطب ما یک نمایش اجتماعی و دغدغه‌مند را تماشا می‌کند. نمایش «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» یک اثر مدرن و در اصل بازخوانی مدرن از متنی نوشته کارگردان فیلم «سگ‌کشی» است.


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار