داور دوره‌های پیشین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، حمایت و در نظر گرفتن تمهیداتی ویژه برای هنرمندان‌ جوان را به دبیران جشنواره شعر و داستان جوان سوره توصیه كرد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ اسماعیل امینی شاعر و داور دوره‌های پیشین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، شتاب رشد جوانان را با وجود جشنواره‌ها سریع‌تر دانست و اظهار كرد: شاید خیلی از هنرمندان نسبت به وجود جشنواره ها نگاه منفی داشته باشند؛ اما اگر كمی واقع بینانه‌تر نگاه كنیم وجود آن‌ها باعث ارتقای هیجان در میان هنرمندان جوان و پیشرفت آن‌ها در جامعه هنری می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: در شهرستان‌ها بسیاری از هنرمندان از فقر نشست‌ها و انجمن‌های  ادبی رنج می‌برند و این جشنواره‌ها می‌تواند به منزلۀ مكانی برای حضور، دیده شدن و آشنا شدن آن‌ها با مباحث جدید در عرصه ادبیات باشد.

دبیر علمی جشنواره شعر فجر برگزاری یك جشنواره ادبی را مستلزم داشتن تیم اجرایی حرفه ای در رأس آن دانست و بیان كرد: شاید یك برنامه‌ریزی بلندمدت و استفاده از افرادی كه خود جزو بزرگان عرصه ادبیات هستند در كسوت تیم كارشناسان جشنواره بتواند در میان جامعه ادبی كشور تحول ایجاد كند و سبب افزایش مشاركت هنرمندان در جشنواره شود.

وی ادامه داد: در كشور ما بی‌شمار جشنواره به وجود آمدند و بعد از چند دوره نیز دیگر اسمی از آن‌ها در میان جامعه ادبی نماند و اگر ریشه‌یابی شود، به نبود اندیشه و برنامه‌ریزی دقیق در بطن آن ها برمی‌خوریم.

این شاعر كشورمان درخصوص تجربه جدید این دوره از جشنواره شعر فجر در بررسی آثار هنرمندان این‌طور گفت: برخلاف سنوات گذشته در این دوره فراخوانی را منتشر نكردیم و مبنای ارزیابی آثار را بر اساس بررسی كتاب هایی كه در طول یك سال اخیر چاپ شده اند قرار دادیم و برای جوانانی هم كه در اول راه هستند با برگزاری جلساتی شعرخوانی از حضور آن ها استفاده كردیم.

امینی با توصیه به دبیران جشنواره شعر و داستان جوان سوره در برگزاری متنوع جشنواره نسبت به دوره های گذشته عنوان كرد: این جشنواره از ابتدای تأسیس تا الآن جزو جشنواره هایی بوده كه با كار منظم و با پشتوانه سعی كرده تا از حضور جوانان نهایت استفاده را ببرد و باید مسئولان آن متوجه باشند كه بعد از برگزاری جشنواره، این هنرمندان را به حال خود رها نكنند بلكه با تمهیداتی ویژه نهایت استفاده را از آن ها ببرند.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.